اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیأت آمریکایی-صهیونیستی برای برقراری روابط رسمی وارد بحرین شد

هواپیمای حامل یک هیأت آمریکایی-صهیونیستی با عبور از حریم هوایی عربستان سعودی، جهت از سر گیری رسمی روابط دیپلماتیک میان منامه و تل آویو، وارد بحرین شد.

هیأت آمریکایی-صهیونیستی برای برقراری روابط رسمی وارد بحرین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هواپیمای حامل وزیر خزانه‌داری آمریکا و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شماره پرواز ۹۷۳ (پیش شماره تلفن در بحرین) در رأس یک هیأت آمریکایی و صهیونیستی ظهر امروز (یکشنبه) وارد فرودگاه منامه شد.

به گزارش العربیه، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین در مراسم استقبال از این هیأت، این رخداد را «بی سابقه» خواند و مدعی شد که توافق سازش در راستای حفظ حقوق مردم کشورهای غرب آسیاست.

او سفر این هیأت آمریکایی-صهیونیستی را گامی در جهت «صلح» خواند و گفت که منامه در تلاش برای برقراری همکاری‌های گسترده اقتصادی سه جانبه میان رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین است.

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت پروازهای بیشتری میان منامه و تل آویو برقرار خواهد شد و فرصت‌های بسیاری برای همکاری در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری وجود دارد.

«مئیر بن شبات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز مدعی «تاریخی بودن» این سفر شد و گفت که امیدوار است به زودی مقامات بحرینی نیز به سرزمین اشغالی سفر کنند.

 

قرار است امشب در جریان این سفر ««بیانیه مشترک» برای برقراری رسمی روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی امضاء و در پی آن سفارتخانه‌های دو طرف افتتاح شود.

در اول ماه اکتبر جاری نیز «یوسی کوهین» رئیس سازمان موساد در سفر به منامه با مسئولان امنیتی و اطلاعاتی بحرینی دیدار کرد. در تاریخ ۲۲ مهر ماه نیز اولین کشتی باری بحرینی در بندر «حیفا» در سرزمین اشغالی پهلو گرفت.

دولت بحرین برای اولین بار در تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) از آمادگی خود برای توافق سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد. پیش از آن دونالد ترامپ در ۱۳ آگوست از توافق امارات با این رژیم خبر داده بود. امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با رژیم صهیونیستی را امضاء کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول