اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افزایش ۷۰ درصدی مال‌الاجاره موقوفات ابرکوه در ۶ ماه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 5 وقف جدید به ارزش 10 میلیارد ریال توسط واقفان ایجاد و همچنین مال‌الاجاره موقوفات شهرستان نیز تا 70 درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷۰ درصدی مال‌الاجاره موقوفات ابرکوه در ۶ ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوره، ابوالفضل زمانی در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان ابرکوه دارای ۳۳۰ موقوفه و بیش از هزار رقبه است که ۵۰ درصد درآمد این موقوفات صرف مجالس روضه‌خوانی و عزاداری شده و مابقی به امور فرهنگی و مذهبی و نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج و اشتغال جوانان، توسعه فرهنگ مهدویت و امور قرآنی، کمک‌هزینه جهیزیه، علم و فناوری و بیماری‌های خاص اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در محرم امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در برگزاری مجالس عزاداری و همچنین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت گسترده در رزمایش همدلی، مواسات و کمک‌های مؤمنانه، قریب به ۴۰ درصد از درآمدهایی که به مجالس روضه‌خوانی تعلق داشت، صرف تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای نیازمندان شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: در زمینه حمایت از نیازمندان و در قالب طرح‌های ضیافت همدلی، برکات علوی، برکات حسینی و احسان ماندگار از محل نیات واقفین، مشارکت‌های مردمی و مراکز افق امامزادگان شهرستان  مبالغی جمع آوری و به صورت بسته‌های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

زمانی از نقش بی‌بدیل اصحاب رسانه و همچنین تبلیغات گسترده روحانیون در زمینه ترویج فرهنگ وقف قدردانی کرده و افزود: در شش ماه ابتدایی سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ رقبه جدید شناسایی و همچنین با به‌روزرسانی مال‌الاجاره‌ها، شاهد رشد ۷۰ درصدی عواید موقوفات بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک بیش از پنج میلیون مترمربع از اراضی کشاورزی موقوفه با هدف جلوگیری از موقوفه خواری، دارای سند مالکیت شده است، همچنین با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی در سال‌های اخیر در نظر داریم تا با استفاده از روش‌های آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم آبخواه، با ایجاد گلخانه در زمینه ایجاد اشتغال نیز گام برداریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این اداره در زمینه ایجاد وقف‌های جدید، افزایش درآمد، سند دار کردن موقوفات، شناسایی موقوفات جدید، چند پله صعود را نسبت به سایر شهرستان‌های استان طی کرده و با ارائه گزارش عمل به نیات واقفین و شفاف‌سازی، اعتماد عمومی نسبت به وقف را در جامعه افزایش داده است.

زمانی در پایان با تأکید بر اینکه شعار سازمان اوقاف «همه واقف باشیم» است، تصریح کرد: انجام وقف صرفاً مخصوص افراد متمکن و ثروتمند نیست و تمام افراد می‌توانند به هر نیتی که دارند با تشکیل یک گروه به صورت مشارکتی یک وقف انجام دهند و از برکات این صدقه جاریه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول