اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم جدیت و نظارت همه دستگاه‌ها برای کنترل موج سوم کرونا

جلسه ستاد شهرستانی کرونا با تاکید بر نظارت و جدیت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای کنترل موج سوم کرونا برگزار شد.

لزوم جدیت و نظارت همه دستگاه‌ها برای کنترل موج سوم کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با حضور اعضا و مسئولان شهرستان، امروز در محل فرمانداری ویژه جهرم برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در این جلسه اظهار داشت: تمام تصمیماتی که در زمینه پیشگیری از کرونا گرفته شده، باید با همدلی مردم و مسئولان انجام شود تا نتیجه بخش باشد.

مهدی شفیعیان افزود: در حالی که باید سلامت مردم را تضمین کرد، باید همه ما مسئولان تلاش کنیم که فعالیتهای اقتصادی هم دچار کمترین مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه قرار بود قهوه‌خانه و چای‌خانه‌ها تعطیل شوند و رستوران‌ها، فست فودها و بستنی‌فروشی‌ها هم قرار بود صرفا بیرون بر باشند، بیان داشت: متاسفانه اما تاکنون شاهد فعالیت آنها هستیم و لازم است ارگان‌های مربوطه نظارت در این خصوص داشته باشند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه هر جا حساسیت مسئولین کم شده شاهد کاهش حساسیت مردم و اصناف بودیم، گفت: بعضی از بوستان‌ها همچنان باز هستند و روشنایی‌ها آن نیز برقرار است که لازم است شهرداری دقت بیشتری داشته باشد.

لزوم نظارت اداره ورزش و جوانان بر اماکن ورزشی

همچنین معاون برنامه ریزی توسعه فرمانداری ویژه شهرستان جهرم بیان داشت: گزارش‌هایی که دریافت شده حاکی از آن است که بعضی از اماکن ورزشی به گونه های مختلف، خلاف دستورالعمل ابلاغی متاسفانه در حال فعالیت هستند.

نسرین زارعی تاکید کرد: طبق دستورالعمل جدید فعالیت آنها به کلی ممنوع است و اداره ورزش و جوانان باید در این خصوص با جدیت بیشتری عمل کند.

تنها راه موثر بیماری کرونا استفاده از ماسک است

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا با شخص بیمار به نوعی در تماس بوده اند.

سیدمجید ارجمند تنها عامل موثر و کنترل این بیماری را استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی عنوان کرد.

وی گفت: در جهرم روزی بیش از صد تست گرفته می‌شود که به بیماریابی کمک می‌کند.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرد: اهمیت موضوع برای مسئولین، فرهنگسازی و مشارکت مردم سه عاملی است که می تواند در کنترل بیماری موثر باشد.

بسیج در کنار اتاق اصناف و مسئولان

فرمانده تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی(عج) گفت: در شرایط فعلی، سلامت مردم مهم‌ترین اولویت موجود است.

 مهدی سرور ادامه داد: این یگان در چند ماه گذشته هر آنچه توانسته عمل کرده است و کماکان نیز در کنار ادارات و مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم نیز در این مراسم تاکید کرد: کادر علوم پزشکی کار بسیار طاقت فرسایی دارد و باید همه با رعایت پروتکل های بهداشتی به آن ها کمک کرد.

غلامعلی احمدی جابری گفت: بسیج مانند همیشه  با تمام توان پای کار خواهد بود و بسیج اصناف هم در این راستا آماده کمک و نظارت است.

برپایی مراسم خانگی خطرساز است

همچنین رئیس اتاق اصناف جهرم با بیان اینکه با آغاز مراسم‌ عروسی و جشن‌ها، شاهد برگزاری مراسم در منازل خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به گزارش های مراسم قبل ماه محرم و صفر، متاسفانه هیچ گونه موارد بهداشتی در مراسم های خانگی رعایت نمی‌شود و بسیار خطرناک خواهد بود.

جابر قنبرزاده افزود: در بعضی از صنوف به خصوص در حوزه خوراکی، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

وضعیت جهرم قرمز است و بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی تا دیروز، تعداد کل مبتلایان در شهرستان جهرم و خفر ۴ هزار و ۷۷ نفر و تعداد کل فوتی‌ها ۸۵ نفر بوده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول