اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هیجان کاذب بازار مرغ مقطعی است/اول تأمین نیاز بعد صادرات

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان از تخصیص سهمیه ۷۰۰ تنی مرغ منجمد برای تعادل بازار گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هیجان بازار مرغ کاذب و مقطعی بوده و در عرضه مرغ، نیاز استان نسبت به صادرات این کالای اساسی در اولویت است.

هیجان کاذب بازار مرغ مقطعی است/اول تأمین نیاز بعد صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده بررسی وضعیت مرغ و سایر کالاهای اساسی که با حضور رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان در رشت در سالن جلسات این اداره اظهار کرد: با توجه به وضعیت پیش‌آمده در خصوص عرضه مرغ، نیاز استان اولویت اول است، صدور مرغ پس از تأمین نیاز استان انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه رؤسای ادارات باید تا متعادل شدن بازار مرغ، روزانه وضعیت آن در سطح عرضه زیر ذره‌بین قرار دهند، افزود: دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار استان، عضو افتخاری کارگروه نیستند بلکه بر اساس قانون هرکدام تکالیفی دارند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه هیجان بازار مرغ کاذب و مقطعی است، گفت: تأمین و توزیع مرغ بر عهده جهاد کشاورزی است و شرکت پشتیبانی امور دام در هنگام اضطراری باید از ذخایرش در تأمین مرغ بازار و تأمین موجودی کالا اقدام کنند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان گیلان نظارت بر اقلام عرضه‌شده دامی در سطح بازار را بر عهده سازمان صمت استان دانست و افزود: نباید به نحوی عمل شود که عرضه مرغ در سطح بازار با کاهش مواجه و مصرف‌کننده دچار سردرگمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مرغ در گیلان گفت: حداکثر مصرف مرغ استان ۲۰۰ تن در روز است درحالی‌که تولید مرغ از ۴۵۰ تن در روز تجاوز می‌کند که مدیریت این عرضه، بر عهده جهاد کشاورزی است.

دلق‌پوش با تأکید بر شناسایی اخلالگران بازار تصریح کرد: از ظرفیت و امکانات اتحادیه‌های مرتبط، بسیج اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اداره تعزیرات برای نظارت و پایش مستمر بازار و برخورد با متخلفین استفاده شود و بدون مماشات ضمن اعمال جریمه؛ پرده و بنر هم برای متخلفین نصب شود.

رئیس سازمان صمت گیلان از تخصیص سهمیه ۷۰۰ تنی مرغ منجمد برای تعادل بازار گیلان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با پیگیری انجام‌شده مرغ منجمد نیز به بازار با نرخ ۱۴ هزار تومان درب سردخانه تزریق خواهد شد و قیمت نهایی مصرف‌کننده آن تابع تصمیمات کارگروه تنظیم بازار خواهد بود که در هنگام توزیع اعلام می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت شرکت بازرگانی دولتی ایران در توزیع آرد در استان بیان کرد: چنانچه شرکت‌های حمل‌ونقل تحت مدیریت این شرکت در توزیع به‌موقع آرد در سطح استان نکنند، قطعاً گزارش و پرونده تخلف آن‌ها صادر می‌شود تا مطابق قانون برخورد جدی صورت پذیرد.

دلق‌پوش با بیان اینکه هیچ نرخ جدیدی در خصوص مرغ، فعلاً اعلام‌نشده است، افزود: با هرگونه خودسری در بازار، اختفاء، احتکار و امتناع از فروش و گران‌فروشی به‌صورت ضربتی برخورد شده تا فضا برای متخلفان در بازار ناامن شود.

رئیس سازمان صمت استان خطاب به مدیران ادارات صمت شهرستان‌های گیلان گفت: عوامل دخیل در شبکه توزیع و تولید را برای نظارت مطلوب در شهرستان‌ها تحت نظارت بگیرید و فضای روانی بازار را مدیریت و با فرمانداران پرتلاش استان با هماهنگی مطلوب اقدام نموده تا شاهد بروز مشکلی در سطح بازار نباشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول