اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| دستورالعمل وحدت رویه در فعال سازی معادن ابلاغ شد

دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیر فعال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

فارس من| دستورالعمل وحدت رویه در فعال سازی معادن ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «بلاتکلیفی 14 ساله سهامداران کارخانه سیمان خرم آباد» و «کارخانه فارسیت دورود لرستان مجدد احیاء شود» خواستار راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و مدیریت بهتر بخش صنعت شده بودند.  

در این راستا دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیر فعال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت 31 استان، اداره کل جنوب کرمان و نیز مناطق آزاد ماکو، ارس و قشم ابلاغ شد.

دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیر فعال در 11 بند و 5 تبصره تدوین شده است و ضمانت حسن اجرای این دستورالعمل و پاسخگویی به نهادهای نظارتی تنها با رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها خواهد بود.

بر اساس بند 1 این دستورالعمل، به دارندگان مجوز همه پهنه های اکتشافی واگذار شده، که مهلت ارایه گزارش نهایی آنها به اتمام رسیده است، از زمان ابلاغ این دستورالعمل، 3 ماه مهلت داده شود تا در صورت تمایل، مختصات مناطق امیدبخش شناسایی شده را معرفی و نسبت به دریافت پروانه/ پروانه های اکتشاف مواد معدنی گروه 6 اقدام کنند.

طبق بند 2 این دستورالعمل، به همه محدوده های مورد درخواست صدور پروانه اکتشاف - که به هر دلیل ابطال و بلوکه شده اند- اشاره شده تا وفق مقررات و با اطلاع رسانی کامل (از طریق رسانه ها، جراید، پورتال، تابلوی اعلانات و ....) آزاد و امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر میسر شود.

مهلت 3 ماهه برای واگذاری یا آزادسازی محدوده های اکتشافی مشکل دار

در بند 5 دستورالعمل مذکور آمده است: محدوده پروانه های اکتشافیِ لغو، ابطال یا سلب صلاحیت شده، با رعایت مقررات مربوطه، حداکثر طی مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واگذار شده و چنانچه در مزایده متقاضی نداشت وفق مقررات و با اعلام قبلی (از طریق رسانه ها، جراید، پورتال و ...)، نسبت به آزادسازی آنها اقدام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول