اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

بلاتکلیفی در آینده لیگ برتر والیبال/ صدای اعتراض‌ها در آمد

ادامه لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بلاتکلیفی در آینده لیگ برتر والیبال/ صدای اعتراض‌ها در آمد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال روش‌های پیشنهادی برای ادامه دور برگشت و مرحله نهایی لیگ برتر مردان را به باشگاه‌ها اعلام کرد تا روشی که بیش‌ترین رای را به دست آورد، برای دور برگشت این مسابقات مدنظر قرار گیرد.

در ابتدای نامه داورزنی به مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر آمده است: همان‌گونه که مستحضرید در فرهنگ اسلامی، ورزش وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف عالیه روحانی و معنوی است و بر همین مبنا، تلاش برای حفظ سلامت جسمانی جامعه مخاطب یکی از سر فصل‌های اصلی این فدراسیون است.

در ادامه این نامه تاکید شده است: باید پذیرفت که ویروس کووید ۱۹ همواره جزیی از زندگی‌ما قرار خواهد گرفت و هوشمندانه آن را مدیریت کرد. با شیوع موج سوم این ویروس و تلاش برای رهایی سریع‌تر از آن، ضمن ادامه برگزاری دور رفت لیگ برتر والیبال مردان جام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طبق روال سابق (از هفته هشتم در تاریخ هفتم آبان‌ماه)، بنا بر پیشنهاد کمیته برگزاری رویدادها در نظر است پس از نظرسنجی و احصای نتایج بر مبنای اصل خرد جمعی، بر اساس یکی از روش‌های ذیل مسابقات دور برگشت لیگ برتر برگزار گردد:

* روش‌های پیشنهادی فدراسیون والیبال

روش اول:

الف) ۱۴ تیم به شکل غیرمتمرکز در مرحله برگشت لیگ برتر در شهر تیم میزبان مسابقه خواهند داشت و در این مرحله، ۹۱ مسابقه انجام خواهد شد.

ب) مقام‌های اول تا ششم یا اول تا هشتم به مرحله نهایی صعود می‌کنند و به‌ شکل متمرکز در سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران در یک جدول دوره‌ای به رقابت می‌پردازند.

روش دوم:

ادامه بازی‌ها به روش جاری و سنوات گذشته و برگزاری مرحله نهایی به شکل پلی‌آف با صعود ۸ تیم برتر.

روش سوم:

الف) تیم‌ها در دو گروه بر اساس کسب رنکینگ دور رفت سیدبندی می‌شوند.

ب) مسابقات در دو گروه به شکل دوره‌ای برگزار می‌گردد.

ج) از هر گروه ۴ تیم برتر به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

د) تیم اول گروه A با تیم چهارم گروه B

تیم اول گروه B با تیم چهارم گروه A

تیم دوم گروه A با تیم سوم گروه B

تیم دوم گروه B با تیم سوم گروه A

هـ) برنده چهار تیم مرحله‌ی نیمه‌نهایی به جمع چهارم تیم برتر صعود می‌کنند و به شکل ضربدری برای تعیین تیم‌های فینالیست مسابقه خواهند داد.

و) تیم‌های بازنده مرحله نیمه‌نهایی نیز برای کسب عناوین پنجم تا هشتم رقابت خواهند داشت.

* ابهام؛ کلیدواژه این روزهای اهالی والیبال!

پس از اعلام روش های پیشنهادی فدراسیون والیبال برای برگزاری ادامه رقابت های لیگ برتر ابهامات زیادی ایجاد شد. برخی از کارشناسان و اهالی این رشته مدعی شدند که در روش‌های دوم و سوم آن خیلی حرفی نیست، اما روش اول آن بسیار نامفهوم است. اکثر مربیان و کارشناسان برای اینکه بتوانند از شرایط روش اول باخبر شوند صحبت های زیادی را مطرح کردند که هیچ کدام از آنها نتیجه و خروجی خاصی نداشت.

رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان اصفهان گفت: یکی از روش‌های پیشنهادی فدراسیون، از سرگیری مسابقات در دو گروه و به صورت متمرکز در یک شهر است. جزئیات این طرح هنوز به ما اعلام نشده است و به نظرم مسئولان فدراسیون در انتظار پیشنهاد همه تیم‌ها هستند. امیدوارم شرایط لیگ در دور برگشت طوری مهیا شود که به سود همه تیم‌ها بوده و شرایط بهتر شود.

وی ادامه داد: در روش اول و دوم تغییر چندانی در برگزاری مسابقات اعمال نشده است. مخصوصاً در دور برگشت و در برهه زمانی که شدت بیماری بسیار است و باید در این دوره به تیم‌ها کمک کنیم که فشار مسابقات، تعداد آنها و سفرها کاهش یابد. عملاً در دو روش اول و دوم تغییری مشاهده نمی‌شود.

مصطفی کارخانه، سرمربی تیم والیبال سایپا هم در این خصوص عنوان کرد: از جمله ابهامات نامشخص بودن شیوه برگزاری مرحله پلی آف است و معلوم نیست به صورت رفت و برگشت است یا خیر؛ دوم اینکه تکلیف امتیازات دور رفت نامشخص است و نمی‌دانیم امتیازات دور رفت لحاظ می‌شود یا خیر. سوم اینکه تکلیف گروه بندی دور برگشت هم مشخص نیست.

وی افزود: ابهام زیاد است و باید برطرف شود. حتی تکلیف دور رفت هم مشخص نیست. در ادامه ممکن است باز هم شاهد افزایش مبتلایان باشیم و معلوم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا باز هم با تعطیلی مواجه خواهیم شد یا خیر. بازی عقب افتاده تیم ما با شهرداری ورامین هم نامشخص است.

* چرا توجهی به پیشنهادها نمی‌شود؟

مسعود آرمات، سرمربی تیم والیبال شهرداری قزوین درمورد برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر گفت: خوشبختانه مسئولان سازمان لیگ خیلی به موقع وارد عمل شدند و دستور تعطیلی موقت مسابقات را دادند. اخیراً پیشنهادهایی هم برای ادامه مسابقات مطرح شده که من موافق برگزاری متمرکز بازی ها هستم. متمرکز برگزار کردن مسابقات هم قدرت نظارت فدراسیون را بالاتر می برد و هم تیم ها با خیال راحت به والیبال فکر می کنند. 

مهدی نفر، سرپرست تیم والیبال پیکان هم در این مورد گفت: نظر باشگاه ما برگزاری مسابقات به صورت متمرکز است، اما شاید نیاز باشد مسابقات در دو گروه و یا به صورت لیگ ملت ها ادامه پیدا کند. ما پیش از شروع لیگ هم از فدراسیون درخواست کردیم که رقابت ها را در دو گروه برگزار کند، اما این امر در نهایت محقق نشد. رشته هایی همچون هندبال و بسکتبال هم روی برگزاری مسابقات به صورت متمرکز جمع بندی کرده اند و امیدوارم فدراسیون والیبال هم بتواند تصمیم درستی بگیرد. 

رحمان محمدی راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان هم تصریح کرد: به اعتقاد من اگر مسابقات به صورت متمرکز در 2 گروه و در 2 شهر برگزار شود، بسیار بهتر است. هر تیم می‌تواند در آخر هر هفته 3 بازی انجام دهد و هفته بعد را به استراحت و تمرین بپردازد و پس از تست کرونا، 3 بازی دیگر هم انجام دهد تا دور رفت به پایان برسد.  باید نتایج دور رفت بررسی و بر اساس رنکینگ تیم‌ها در دور رفت، آنها به دو گروه تقسیم شوند و دور برگشت انجام شود. امیدوارم جلسه‌ای با حضور مسئولان تیم‌ها برگزار شود تا نتیجه بهتری به دست آید.

مربیان والیبال قطعاً خودشان بیشتر از هرکس دیگری نگران سلامتی خود و شاگردان‌شان هستند. آنها درخواست دارند تا فدراسیون والیبال به پیشنهادهایشان توجه کند. شاید برگزاری یک جلسه مشترک با مربیان و مدیران عامل باشگاه ها بهترین اتفاق برای آینده لیگ برتر باشد. باید دید که فدراسیون والیبال چه زمانی به این جمع بندی خواهد رسید تا بیشتر از نظر مربیان تیم های لیگ برتری استفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول