اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

احداث مراکز آموزش زبان ترکی استانبولی در ایران و زبان فارسی در ترکیه

سرکنسول ترکیه در تبریز خواستار احداث مراکز آموزش زبان ترکی استانبولی در شهرهای مختلف ایران و همچنین آموزش زبان فارسی برای مردم ترکیه در جهت تقویت آشنایی‌ها و تعاملات فی ما بین مردم با یکدیگر شد

احداث مراکز آموزش زبان ترکی استانبولی در ایران و زبان فارسی در ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طوفان هبک؛ سرکنسول جدید ترکیه در تبریز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از مسئولیت جدید خود در این شهر اظهار داشت: دوستی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران، افتخار بزرگی برای ماست و باید این دوستی‌ها در قالب ارتباطات مختلف اقتصادی، سرمایه گذاری، اجتماعی، دینی و فرهنگی استمرار یابد.
 
وی ادامه داد: ما همواره آذربایجان را جان خود دانسته و به تعامل هرچه بیشتر با این خطه از کشور ایران، افتخار می‌کنیم. ما بر این باور هستیم که شناخت مردم دو کشور از یکدیگر کافی نیست و باید بتوانیم مردم خود را به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید برنامه‌هایی مشترک برای ایام پساکرونا، تدوین و بسترهای لازم برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات را فراهم کنیم.
 
سرکنسول ترکیه در تبریز نیز خواستار احداث مراکز آموزش زبان ترکی استانبولی در شهرهای مختلف ایران و همچنین آموزش زبان فارسی برای مردم ترکیه در جهت تقویت آشنایی‌ها و تعاملات فی ما بین مردم با یکدیگر شد و افزود: اروپایی‌ها با دانستن زبان یکدیگر، شناخت بسیار خوبی از کشورهای همسایه خود دارند که متاسفانه این موضوع آن چنان که باید و شاید در کشورهای مسلمان همچون جمهوری اسلامی ایران و ترکیه مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/60002
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول