اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 21 هزار و 893 زنجانی به کووید 19/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه

آمار مبتلایان به کووید 19 در دو بخش سرپایی و بستری از اسفندماه سال گذشته تا کنون به 21 هزار و 893 مورد رسیده است که 189 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 21 هزار و 893 زنجانی به کووید 19/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در حالی که شیوع کرونا در استان زنجان، اوضاع را به سمت و سوی تنبیه متخلفان از اصول اعلامی برای پیشگیری پیش برده است، ولی گویا باز هم گوش همان 10 تا 12 درصد جمعیتی که حاضر به رعایت موارد نیستند هنوز بدهکار نیست.

بر همین اساس رضا عسگری طی مصاحبه‌ای اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌های موجود از تمدید محدودیت‌های کرونایی در زنجان خبر داد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه روند افزایشی شیوع کرونا ادامه دارد، بیان کرد: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۹۵ درصد در مرداد‌ماه به زیر ۹٠ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آرامستان‌های زنجان همچنان تعطیل است، بیان کرد: با این وجود مردم همچنان از طریق مسیرهای فرعی در مزار حضور می‌یابند.

عسگری با اشاره به اینکه فعالیت واحدهای صنفی براساس پروتکل‌های بهداشتی مناسب است، گفت: تاکید شده از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند که در این بین بعضا این موضوع رعایت نمی‌شود که برخوردهای لازم با متخلفان انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به خانوادگی شدن شیوع کرونا در جامعه گفت: افراد برای حفظ سلامت خود و خانواده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی همچنین از پیشنهاد مجازات جایگزین برای افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خبر داد و گفت: علیه افراد فاقد ماسک اعلام جرم خواهد شد و با رای دادگاه این افراد به جای پرداخت خسارت مکلف به ارائه خدمات در بخش بیماران کرونایی بیمارستان‌ها و یا خانه بیماران خواهند بود.  

عسگری این اقدام را تلاش برای نشان دادن عمق خطر ابتلای افراد به بیماری کرونا دانست و گفت: متخلفان به کارهای خدماتی در مراکز خواهند پرداخت.

رضا عسگری ادامه داد: متخلفان کرونایی در صورت محکوم شدن، باید در مراکز نگهداری بیماران کرونایی خدمت کنند.

با وجود پیش‌بینی تمهیدات اینچنینی، شیوع کرونا باز هم ادامه دارد به طوری که بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 4 هزار و 210 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 3 هزار و 435 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 463 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 21 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 12 هزار و 661 نفر اعلام شده است.

 آمار مبتلایان سرپایی به کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی 17 هزار و 863 مورد بوده است که 168 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 21 هزار و 893 نفر رسیده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 585 نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول