اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس بهترین مدیریت را در پیشگیری از کرونا داشته است

سخنگوی وزارت بهداشت با قدردانی از فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در برگزاری جشنواره فرصت‌سازی کرونایی گفت: فارس از استانهایی است که بهترین مدیریت در مبارزه با کرونا داشته است.

فارس بهترین مدیریت را در پیشگیری از کرونا داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس، سیماسادات لاری امروز در مراسم اختتامیه مجازی جشنواره ملی فرصت‌سازی کرونایی که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس و دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و سایر مسئولان دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره ملی فرصت کرونایی و تولید محتوای فن ورز که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد، جشنواره ای بسیار ارزشمند است که وزارت بهداشت و سایر متولیان آموزش را در تولید محتوا کمک می کند.

وی تاکید کرد: استان فارس توانمندی‌های زیادی در برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی دارد و بدون شک برگزاری این جشنواره در فرهنگسازی و آموزش جامعه برای پیشگیری از کرونا موثر است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت:   دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نیز یکی از استان های پیشتاز زمینه پیشگیری از کرونا است و یکی از بهترین مدیریت‌های بیماری کرونا در فارس اتفاق افتاده که این مهم نشان دهنده هم افزایی مدیران این استان است که امیدواریم به همین صورت ادامه یابد و شاهد کاهش افراد مبتلا به کویید ۱۹ و فوتی ها باشیم.

 لاری تاکید کرد: برگزاری جشنواره فرصت‌سازی کرونایی و تولید محتوا به روشهای نوین برای فرهنگ سازی آحاد مردم جامعه در پیشگیری از کرونا با بهره گیری از روش های نوین بسیار موثر است و باید بیشتر به این سمت برویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع آموزشهای مهارتی اشاره کرد و گفت: امروز مهارت یکی از اصول اساسی و مهم در جامعه به شمار می رود و در موضوع کرونا نیز با توجه به نیاز به دوره های کوتاه مدت مهارتی در پیشگیری و درمان کرونا آماده استفاده از ظرفیتهای دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم.

وی گفت: بیماری کرونا هشت ماه است گریبانگیر کشور شده و مردم در ابتدا همکاری خوبی داشتند اما پس از مدتی همکاری ها کمتر شده که نیاز است آموزش ها را به روشهای نوین به جامعه از جمله نسل جوان انتقال دهیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به سخنان رئیس سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه آموزش بر سلامت مقدم است، خاطرنشان کرد: باید آموزش در پیشگیری از کرونا به عنوان یک اصل دنبال شده وآموزش ها را نیز به سمت مجازی پیش ببریم به طوری که این مهم با تعداد کم و رعایت پروتکل ها ادامه یابد.

وی گفت: درخواست ما از مردم این است در این شرایط وزارت بهداشت و به خصوص  همکاران ما در نظام سلامت که هشت ماه است جوانمردانه پای کار آمده اند را تنها نگذاشته و پیشگیری و توجه به شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت زندگی خود قرار دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر نیز ابتلا به بیماری بالا رفته و باید فرهنگ سازی کنیم که مردم بیمار نشوند و در این راه نیز نخستین قدم این است نظارت بر پروتکل ها صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت از اقدام دانشگاه فنی و حرفه ای در تولید ماسک، گان و سایر ملزومات بهداشتی قدردانی کرد و گفت: اینها نشان دهنده مسئولیت و رسالت اجتماعی دانشگاه است.

براساس این گزارش، آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی فرصت‌سازی کرونایی و تولید محتوای فن ورز به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس و با حضور معاونان وزارت علوم و بهداشت، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و سایر مسئولان دانشگاهی امروز ۲۷ مهر ماه ۹۹ برگزار شد.

این جشنواره در پنج بخش شامل فرهنگسازی سلامت و آسیب های اجتماعی، خلاقیت، آموزشی، مهارتی و اخلاقی  به شیوه ارائه آثار به صورت هنری و ارسال از طریق فضای مجازی توسط اداره کل دفتر برنامه ریزی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار و همکاری وزارتخانه های علوم و بهداشت، دانشگاه شیراز، ۱۶ اتحادیه انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله انجمن علمی عمران، معماری دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز و اتحادیه انجمن های علمی عمران دانشگاه فنی و حرفه ای  و همچنین   اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس به اجرا درآمد.

پس از تشکیل شورای سیاستگذاری و ارسال فراخوان به تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک هزار و ۵۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شدکه پس از داوری این آثار ۱۹ اثر به عنوان برگزیده نهایی شناخته و ۱۰ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند که امروز در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول