اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خروج شاهزاده قاچاقچی سعودی از لبنان علیرغم مخالفت میشل عون

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که درخواست لغو حکم ممنوعیت خروج شاهزاده قاچاقچی سعودی را رد کرده بود اما دادگاه تجدید نظر بیروت این حکم را لغو و او از فراری داده شد.

خروج شاهزاده قاچاقچی سعودی از لبنان علیرغم مخالفت میشل عون

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ریاست جمهوری لبنان روز یکشنبه هر گونه شایعه درباره نقش «میشل عون» رئیس جمهور این کشور در آزادی شاهزاده سعودی بازداشتی در لبنان و لغو حکم ممنوعیت سفر وی را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در جواب برخی رسانه‌ها که در پرونده شاهزاده «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز آل سعود» معروف به شاهزاده قاچاقچی ادعا کرده بودند، میشل عون در آزادی او و لغو ممنوعیت سفرش دخالت داشته است، دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور بر خود لازم شمرد که در رد این ادعاها که به عنوان افتراء و ضدمه اخلاقی به مقام ریاست جمهوری است، توضیحاتی بدهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در اکتبر ۲۰۱۵ شاهزاده عبدالمحسن بن ولید (که در لبنان به شاهزاده کپتاگون معروف است)  در حالی که می‌خواست سوار بر هواپیمایی شخصی فرودگاه بین المللی بیروت را با ۱۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر روان‌گردان از نوع کپتاگون، ترک کند، دستگیر شد. در مارس ۲۰۱۹ دادگاه کیفری جبل لبنان حکمی درباره او صادر کرد و در ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ دوره محکومیت حبس او پایان یافت، اما سفر او به خارج لبنان را ممنوع کرد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان گفت: در دوم ماه مه ۲۰۲۰ وزیر دادگستری لبنان درخواست ویژه عفو شاهزاده سعودی را به ریاست جمهوری لبنان ارائه داد و در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰ این درخواست توسط میشل عون رد شد.

بر اساس این بیانیه در همان روز ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰ که عون درخواست عفو عبدالمحسن بن ولید را رد ، اما دادگاه تجدید نظر در بیروت، ممنوعیت سفر این شاهزاده سعودی را رد کرد و او در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ (سوم مرداد ماه) لبنان را ترک کرد.

 

ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد: «با توجه به این واقعیت‌های متقن، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری از همه رسانه‌ها می‌خواهد قبل از اتهام زدن به فردی، اطلاعات لازم را درباره یک قضیه به دست آوردند تا احساسات مردم را بیجا تحریک نکنند و موجب تحریف افکار عمومی و صدمات روحی و روانی نشوند.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول