اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توسعه ۳۵۰۰ هکتار طرح ملی گندم بنیان در فیروزآباد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از توسعه ۳۵۰۰ هکتاری طرح ملی گندم بنیان در فیروزآباد خبر داد.

توسعه ۳۵۰۰ هکتار طرح ملی گندم بنیان در فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، سید کاظم موسوی در حاشیه بازدید از طرح ملی گندم بنیان اظهار داشت: طرح ملی گندم بنیان در سال زراعی پیش در سطح هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال زراعی جدید به سه هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال زراعی ۹۸-۹۹ در روستاهای کی زرین، دهبرم، کلیسیان، امین‌آباد و مطهری از توابع این شهرستان آغاز شده افزود: طرح توسعه گندم بنیان در سال زراعی گذشته طبق بررسی‌های به عمل آمده نتایج مطلوبی در برداشته و این موفقیت نتیجه تلاش کارشناسان و کشاورزان پیشرو در شهرستان است.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد با اشاره به اهداف طرح بر استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان و بهره‌برداران و تهیه آزمون خاک تأکید کرد.

موسوی ادامه داد: ارتقاء عملکرد گندم در طرح ملی گندم بنیان با توسعه کشت به روی پشته‌های عریض در راستای دستیابی به توسعه پایدار، کشت به روش بی خاک‌ورزی و کم خاک‌ورزی، افزایش ماده آلی خاک، استفاده از ارقام پر بازده، تغذیه متعادل، پایش و پیش آگاهی در کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز محقق خواهد شد.

وی ارتقای بهره‌وری با کاهش مصرف بذر، سموم و سایر نهاده‌ها، کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید در واحد سطح و امنیت غذایی را از اهداف این طرح ملی برشمرد بیان داشت: هدف طرح افزایش ۳۰ درصدی عملکرد در مزارع گندم آبی در پایان سال پنجم است.

به گزارش فارس در سال زراعی جاری این طرح در اکثریت روستاهای بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد اجرا و ۱۲ مدیر پهنه در پیش برد اهداف طرح فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول