اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بازار میوه و تره‌بار برای فروشندگان متخلف نا امن می‌شود

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار شیراز گفت: به نظر می‌رسد تنها اتحادیه‌ای که در شیراز کمتر دچار ضرر و زیان شده صنف میوه و تره بار است و تخلف در بازار میوه کنترل می‌شود.

بازار میوه و تره‌بار برای فروشندگان متخلف نا امن می‌شود

 جواد عدلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به التهاب بازار در بخش‌های مختلف با توجه به شرایط کرونایی اظهار داشت: کرونا باعث شد بسیاری از اتحادیه ها با ضرر و زیان جدی مواجه شوند اما خوشبختانه شاهد کمترین آسیب در صنف میوه و تره بار بودیم که این امر به دلیل تعطیل نشدن فعالیت در این بخش بود.

وی گفت:  بر اساس ابلاغیه ها، از فعالان عرصه میوه و تره بار درخواست شد افرادی که به لحاظ مالی متضرر شده اند اعلام کنند تا از تسهیلات بانکی برخوردار شوند ولی تاکنون هیچ مراجعه ای نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار شیراز یکی از مهم‌ترین دلایل عدم معرفی افراد برای دریافت تسهیلات کرونایی تعطیل نشدن این قشر در ایام کرونا دانست و اظهار داشت: فعالان این صنف در ایام کرونا به صورت مستمر و مداوم در حال ارائه خدمات به شهروندان بودند و هستند .

وی جمعیت این اتحادیه را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: قبل از ایام کرونا ۳۰۰ نفر متقاضی دریافت پروانه کسب بودند و مقرر شد که این افراد پس از انجام اقدامات قانونی، اجازه فعالیت را دریافت کنند.

عدلو ضمن اظهار تاسف از برخورد نامنتاسب برخی فروشنده‌های میوه و تره بار در محله دروازه کازرون بیان کرد: شهروندان نباید از فروشندگانی که برخورد نامناسبی دارند و اقدام به عرضه و فروش محصولات بی کیفیت با قیمت حراجی می نمایند، خرید کنند.

وی با تاکید بر نا امن کردن شرایط برای متخلفان در حیطه میوه و تره بار خاطرنشان کرد:  بیشتری تخلف کم فروشی و عدم رعایت حال شهروندان در منطقه دروازه کازرون گزارش شده که تلاش داریم با همکاری دستگاه های مربوطه منطقه را برای آنان نا امن کنیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار شیراز افزود: در این منطقه نه تنها پروتکل‌های بهداشتی توسط فروشندگان رعایت نمی شود بلکه به اصل مشتری‌مداری نیز بی توجهی شده ضمن اینکه بسیاری از افراد نیز بدون مجوز اقدام به فروش میوه و تره بار می کنند.

عدلو اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید ضمن برخورد قاطع با متخلفین و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز آنها، مانع بدنام شدن این صنف زحمتکش شوند.

 وی بر اهمیت مشتری‌مداری تاکید و ادامه داد: اگر مشتریان از فروشندگانی که کرامت انسانی را زیر سوال می‌برند، خرید نکنند فرهنگ مشتری‌مداری رایج می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار شیراز ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی فروشندگان میوه و تره‌بار از طریق سامانه ۱۲۴ با اتحادیه ارتباط برقرار کنند و مورد را برای پیگیری گزارش دهند.

وی یادآور شد: قرار است در آینده نزدیک برای مقابله با این نوع برخوردها در منطقه دروازه کازرون، محلی احداث شود تا با حضور تمام نمایندگان مسئولان مربوط این نقیصه مرتفع شود.

عدلو در خصوص قیمت میوه و تره بار با بیان اینکه تعیین نرخ در شرایط فعلی عادلانه نیست و منجر به ایجاد مشکل برای برخی از اعضای صنف میوه و تره بار شده است،  گفت: با توجه به اینکه قیمت انواع میوه و صیفی در ایام تعطیلات افزایش می‌یابد قرار است با نرخ‌گذاری روزانه این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول