اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیلم| اخراج هیأت اماراتی از مسجد قبه الصخره در قدس

یک هیأت اماراتی که در پی علنی‌شدن عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو به بیت‌المقدس سفر کرده بود و برای بازدید به مسجد قبه الصخره رفته بود با واکنش تند فلسطینی های حاضر در این مسجد مواجه شد.

فیلم| اخراج هیأت اماراتی از مسجد قبه الصخره در قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیروز یک هیأت سیاسی اماراتی که تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد حریم مسجدالاقصی شده بود، با واکنش ساکنان قدس ناگزیر به ترک این محل شد.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از این اتفاق منتشر شد، اعضای این هیأت که ظاهرا سه نفر هستند و در پی امضای اخیر توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شده‌‌اند در حالی که با فراغ بال در حال گرفتن عکس یادگاری از داخل مسجد قبه الصخره هستند، با واکنش تند یکی از فلسطینی‌های حاضر در این مسجد مواجه و ناگزیر به خروج از آن می‌شوند.

در یکی از فیلم‌های منتشر شده، یکی از اعضای هیأت اماراتی که قصد دارد با این فلسطینی‌ همکلام شود با واکنش تند او مواجه و شوکه می‌شود. اما فرد فلسطینی به صراحت به او می‌گوید: با من حرف نزن.. بزدل‌هایی مثل شما که اهل سازش هستید، اجازه صحبت با من را ندارید. 

 

 

وی سپس آنها را به بیرون از مسجد قبّه الصخره هدایت می‌کند و از آنها می‌خواهد که دور شوند و از خداوند می‌خواهد که ریشه سازش‌کاران را برکند.

 

چیزی نگذشت که حاضران در مسجدقبه الصخره تصاویر اخراج این هیأت اماراتی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که با استقبال کاربران این شبکه‌ها همراه شد و با هشتگ «التطبیع_خیانة» (عادی‌سازی خیانت است) دست به دست چرخید.

 

قبه الصخره، نام مسجدی در محدوده حرم شریف شهر بیت‌المقدس است که در میان حصار سلیمان و در کنار مسجدالاقصی قرار دارد و بخشی از آن محسوب می‌شود.

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان «دونالد ترامپ» اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول