اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فردای استیضاح روحانی

سیاست‌ورزی عاقلانه می‌طلبد تا نتیجه استیضاح روحانی را پیش از وقوع بررسی کرد و اقدامی احساسی و براساس بی بصیرتی شرایط را بدتر از این نکند.

فردای استیضاح روحانی

خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ امیر ابراهیم رسولی، مدیرکل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی: این روزها عده ای به دنبال فشاراقتصادی برمردم و نابسامانی ارزوسکه و ... استیضاح روحانی را علم کرده اند. امروز در شرایطی هستیم که حامیان سینه چاک روحانی هم به گوشه ای خزیده و سکوت کرده اند واو با گفتار و رفتارهایی به دنبال فرافکنی و نجات خود از گردابی است که خودساخته است. اما سیاست ورزی عاقلانه میطلبد تا نتیجه استیضاح روحانی را پیش از وقوع بررسی کرد و اقدامی احساسی و براساس بی بصیرتی شرایط را بدتر از این نکند.

جدا از نظرات صریح رهبرانقلاب که تریبون رسمی مبنی بر کاردولتها تا آخرین روز تاکید شده اما چند اتفاق در فردای استیضاح روحانی قابل تامل است. شاید برخی باپرهیزاز احساسگرایی در شرایط موجود جامعه را درخطر افتادن در چاهی دیگر روبه رو نکنند.

فردای استیضاح روحانی:

۱. دولت روحانی به جای روحانی !

دولت پس از استیضاح روحانی تا انتخابات دراختیار جهانگیری معاون اول خودش قرار میگیرد. واقعیت اینکه جهانگیری اگر کننده کار بود وقتی نفر دوم دولت بود کار می‌کرد. برفرض این اتفاق از وزیر تا استاندار رهاتر از گذشته خودمختار ترخواهد بود و بی ثباتی اجرایی افزون تر می‌شود.

واقعا فرق جهانگیری وروحانی در چیست و کسانی که استیضاح رادنبال میکنند درجهانگیری چه دیده اند که دل به او بسته و این مسیر رادنبال می‌کنند.

۲.بی ثباتی سیاسی در فشلیسم اقتصادی

اوضاع فشل اقتصادی حاصل عملکرد دولت روحانی کم بود؛ بی ثباتی سیاسی هم به آن افزوده میشود و در این شرایط چه کسی تضمین میدهد اوضاع بورس و ارز بدتر از وضع موجود نشود؟
در شرایط بی ثباتی سیاسی فرد جدید هرکه باشد بهانه ۷ساله بی تدبیری روحانی را تابلو و در دست میگیرد و زمان زیادی را با این تابلو سپری خواهد کرد.

۳. خوشحالی روحانی

معتقدم شخص روحانی این طور کنار رفتن را ایده آل میداند و حتما خوشحال است.کسانی که خط استیضاح را دنبال میکنند دانسته یا نادانسته در جهت منویات روحانی گام برمیدارند چرا که او تا ابد خواهدگفت برکنارم کردند و گرنه تا انتها اگر میماندم ؛ چنین و چنان میکردم!!
تاریخ را به نفع خودمصادره و مظلوم نمایی را پیشه ی آینده خودخواهد کرد در حالی که ماندن تا روز آخر در کنار وعده های عمل نشده مرگ سیاسیش را رقم میزند.
بپذیریم آرزوی او این روزها عملی شدن استیضاح پیش بینی میشود پس نیروهای انقلابی باید بیش از پیش تیزهوشی به خرج دهند و با عدم عکس العمل های تند پازل بازی دولت را تکمیل نکنند.

۴. تضعیف جایگاه بین المللی

برکناری رییس جمهور بهترین سوژه برای رسانه های معاند و دولتهای مخالف جمهوری اسلامی و انقلاب خواهد شد تا ماهها به تولید برنامه بپردازند و جوسازی های بین المللی را علیه ایران دنبال کنند.

از عواقب برکناری روحانی در شرایط موجود حتما فاکتورهای دیگری متصور است اما همین چند مورد کفایت می‌کند تا کسانی که در حال پاس گل به تیم روحانی هستند این بازی راتمام وآنان را در این مسیر ناکام کنند.

مجلس یازدهم نیز گرچه در فشار سیاسی سختی است اما باید با مدارا و فشاربه دولت برای کار تلاش کند ماههای اندک با آرامش جلو رود تا دولتی کارآمد در وقت مقرر جایگزین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول