اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فعالیت‌ بنادر تجاری کشور بدون وقفه در جریان است/ تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن کالا از ابتدای سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری در جریان است، گفت: هیچ شرایطی موجب نشد حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شود.

فعالیت‌ بنادر تجاری کشور بدون وقفه در جریان است/ تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن کالا از ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در سفر به هرمزگان و در بازدید از بندر شهید‌‌ رجایی بیان کرد: همه فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در همه بنادر تجاری کشور بالغ بر ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هیچ شرایطی موجب نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله ها فعال هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی، فعالیت ها بی وقفه ادامه دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

راستاد تأکید کرد: باوجود تحریم ها و تهدیداتی که به صورت ناعادلانه و غیر قانونی بر کشور تحمیل شده و همچنین تلاش هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت های بندری صورت می گیرد، روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشورمان مناسب است. 

وی اظهار کرد: فعالیت ها و پروژه های توسعه ای در بنادر کشور با قوت به پیش می‌روند و عمدتاً در چارچوب برنامه زمان‌بندی است و امیدواریم تعداد قابل‌توجهی از پروژه های توسعه‌ای تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخشی از این سرمایه گذاری ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت های بندری انجام شده و بخش قابل توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

* رشد ٣۶ درصدی حمل و نقل ریلی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

راستاد همچنین در جریان بازدید از بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به روند مستمر و بی‌وقفه تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر، تصریح کرد: بیش از ۸ میلیون تن کالای اساسی در هفت ماهه سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تخلیه شده است.

وی با اشاره به رشد ٣۶ درصدی حمل و نقل ریلی کالاهای اساسی در بندر امام(ره)، افزود: تمام فعالیت‌های عملیاتی در بندر امام(ره)؛ بدون وقفه در حال انجام است و ارائه خدمات به متقاضیان به صورت منظم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روند فعالیت‌ها، ارائه خدمات  و ساخت و ساز پروژه‌‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بندرامام خمینی (ره)، بسیار مطلوب است. 

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان سفر خود به بندر امام خمینی(ره)، از پایانه‌ ریلی تخلیه و بارگیری غلات و انبارهای نگهداری کالاهای اساسی نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول