اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی نخست‌وزیر عراق با همتای فرانسوی درباره تقویت روابط امنیتی و اقتصادی

نخست وزیر عراق که به پاریس سفر کرده، امروز با همتای فرانسوی خود دیدار کرد و با او درباره تقویت روابط دوجانبه به ویژه در بخش‌های امنیتی و اقتصادی و بهداشتی رایزنی کرد.

رایزنی نخست‌وزیر عراق با همتای فرانسوی درباره تقویت روابط امنیتی و اقتصادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که شب گذشته در آغاز سفر دوره‌ای به چند کشور اروپایی وارد پاریس شد، امروز (دوشنبه - ۱۹ اکتبر) با همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الکاظمی لحظاتی پیش با «ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه دیدار کرد.

 

 

دفتر نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار شیوه‌های توسعه روابط دوجانبه میان پاریس و بغداد و تقویت آنها در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، امنیتی و بهداشتی بررسی شد.

از دیگر محورهای گفت‌وگوی نخست‌وزیران عراق و فرانسه، بررسی اوضاع منطقه و تبادل نظر درباره موضوعات جاری بود. الکاظمی در این دیدار بر اهمیت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: دولت عراق به دنبال برقراری روابط مستحکم با کشورهای مختلف جهان بر اساس منافع مشترک و بازگرداندن عراق به جایگاه بین‌المللی خود است.

نخست‌وزیر فرانسه نیز بر تلاش کشورش برای حمایت از عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی در ادامه سفر دوره‌ای خود قرار است به انگلیس و آلمان نیز سفر کند و با مقامات این کشورها علاوه بر بررسی جدیدترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، درباره توسعه روابط دوجانبه و شیوه‌های تقویت همکاری مشترک میان بغداد و این دولت‌ها به ویژه در بخش اقتصاد، امنیت و بهداشت رایزنی کند.

اواسط شهریور ماه گذشته، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پس از سفر به لبنان راهی عراق شد  و به عنوان عضوی از ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در دیدار با مقامات عراقی گفت که نبرد با گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و فرانسه خود را «ملزم» به حمایت از عراق می‌داند.

رئیس جمهور فرانسه در زمینه سرمایه‌گذاری این کشور در عراق نیز اظهار داشت که پاریس به دنبال ساماندهی به کمک‌های مالی مطلوب و همکاری در پروژه‌های عراق از جمله پروژه احداث مترو بغداد است.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز اواخر تیرماه گذشته به عراق سفر کرد و با مقامات دولت مرکزی و سپس مقامات منطقه کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول