اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طرح انتخاباتی شورای شهر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین با چهار گام رونمایی شد

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین با بیان اینکه هدف جبهه از همان ابتدا فعالیت و کنشگری بدنه نخبگان و کارشناسان جوان بوده است، از رونمایی طرح جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر در چهار گام خبر داد‌

طرح انتخاباتی شورای شهر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین با چهار گام رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرتضی کامل نواب در نشست خبری جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین که ظهر امروز در دفتر این جبهه برگزار شد، گفت: مجموعه آرمان‌خواهان واقع بین از اسفند ۹۴ اعلام موجودیت کرد و از همان زمان می‌خواهد در طول زمان جریان اجتماعی ایجاد کند که اعم از فعالیت سیاسی است و بدنه فعال جوان انقلابی شهر را دعوت به کنشگری و فعالیت کنیم چرا که درواقع کم‌تحرکی و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی یکی از آسیب‌های کشور ما است.

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین با بیان اینکه لازم است بدنه جوانان، مسئولیت‌های مختلف اجتماعی را پذیرش کنند و در عرصه‌های مختلف وارد شوند، تصریح کرد: در حوزه سیاسی جبهه آرمانخواهان واقع‌بین به عنوان تشکل رسمی در استان ثبت شده و در حوزه فرهنگی ثمن مردم نهاد رویش را ثبت کردیم و در حوزه اجتماعی کمیته اجتماعی رویش را ثبت کردیم که کمک‌های اجتماعی مثل آموزش، -بسته‌های فرهنگی، ارزاق و البسه و دیگر موارد را به مردم منطقه قرقی می‌دهیم.

وی با اشاره به ارائه و رونمایی طرح انتخاباتی جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین در ششمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: ما با چهار رویکرد این طرح انتخاباتی را طراحی کردیم اول آسیب‌شناسی عملکرد جریان انتخاباتی در انتخابات مجلس را خواهیم داشت چرا که در انتخابات مجلس مجموعه وحدت تشکیل شد و ما به مجموعه وحدت نقدها را وارد کردیم و در جریان وحدت می‌توانستیم عملکرد و خروجی بهتری با توجه به بیانات رهبری در حوزه جوانان و گام دوم داشته باشیم.

رویکرد دوم توجه به جنبه کارشناسی انتخابات شورای شهر است 

کامل نواب ادامه داد: رویکرد دوم ما توجه به جنبه کارشناسی انتخابات شورای شهر است یعنی لازم است جنبه‌های کارشناسی افراد مورد ارزیابی قرار بگیرد و سازوکاری مشخص بشود که توانایی و تخصص آنها به صورت جد ارزیابی قرار گیرد.

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین تصریح کرد: رویکرد سوم لزوم دعوت نخبگان و جوانان متخصص و کارشناس و دعوت برای حضور در این عرصه است و وظیفه ما حمایت و پشتیبانی و جسارت دادن برای به میدان آمدن آنهاست.

وی افزود: محور چهارم استفاده از نخبگان و کارشناسان شهری است که به هر دلیلی نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و ما می‌خواهیم از نظرات کارشناسی آنها استفاده کنیم.

 کامل نواب در مورد سازوکار جبهه آرمان‌خواهان برای دستیابی به لیست نهایی اعضای شورای شهر گفت: در طرح انتخاباتی جبهه چهار گام در فرایند انتخابات پیش رو خواهیم داشت، گام اول فراخوان و دعوت از نخبگان،مدیران و متخصصان و چهره‌های کارآمد انقلابی برای حضور در عرصه انتخابات است که برای این امر یک دعوت عمومی و عام داریم و از همین‌جا از همه کسانی که می‌توانند در فضای مدیریت شهری حرفی برای گفتن داشته باشند درخواست داریم که برای حضور در فرآیند انتخاباتی جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین خود را در معرض انتخاب قرار دهند.البته ما شناختی از بعضی افراد نخبگان و کارشناسان و جوانان حاصل کردیم و آن‌ها را به صورت ویژه  دعوت می‌کنیم.

 گام دوم برگزاری انتخابات درون تشکیلاتی است

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین تصریح کرد: گام دوم برگزاری انتخابات درون تشکیلاتی است و بعد از آن دریافت رزومه و اهداف و برنامه‌های کاندیداهاست و پس از آن بررسی اولیه کاندیدا و سپس معرفی نامزدها به بدنه تشکیلات جبهه است که حدود سه هزار نفر اعضای رسمی داریم و کاندیداها را در معرض آرای آنها قرار می‌دهیم‌. گفتنی است در این مرحله یک لیست اولیه استخراج می‌شود که سه برابر ظرفیت اعضای شورای فعلی است، این افراد با توجه به کمیسیون‌های شورای شهر در سه حوزه تخصصی انتخاب می‌شوند که حوزه‌ها عبارتند از اقتصادی حقوقی، شهر، حوزه سوم فرهنگی اجتماعی می‌باشد و لیست خروجی تشکیلات ۱۵نفر در هر حوزه است.

کامل نواب تصریح کرد: افراد به عنوان منتخبان اولیه معرفی می‌شوند و در مرحله آخر تعیین لیست نهایی توسط نخبگان و تشکل‌های تخصصی فعال در سطح مشهد خواهد بود چرا که ما در حال تهیه دو بانک اطلاعاتی هستیم یکی لیستی از کسانی که نخبگان شهری هستند اما نمی‌خواهند وارد انتخابات شود و دوم لیستی از تشکل‌های کارشماسی و تخصصی فعال در سه حوزه گفته شده در مشهد که قرار است آنها از میان اسامی مورد نظر لیست نهایی را انتخاب کنند. با توجه به اینکه هر کدام از این کارشناسان و تشکل‌ها در یک حوزه متخصص هستند ضریب رای آنها در حوزه تخصصی ضریب دو دارد و در حوزه غیر تخصصی‌شان ضریب رای آنها یک است. و سپس پایش رای داوران و اعلام لیست 15 نفره در انتخابات شورای شهر است.

وی با بیان اینکه این طرح اتفاقی درون تشکیلاتی پیش‌بینی شده است، افزود: با اینکه طرح قابلیت درون تشکیلاتی دارد اما دارای قابلیت فراگیری و مبنا قرار گرفتن برای یک ائتلاف فراگیر است و اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد نیاز به اصلاحات دارد با این حال از دیگر مجموعه‌ها و تشکل‌ها دعوت می‌کنیم که در فرایند انتخاباتی ما شرکت کنند.

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین تصریح کرد: از آنجایی که نیاز است نیازهای شهر را بشناسیم شبکه ای از مسئله‌های شهر مشهد را احصا کردیم و بر اساس آن فعالیت هایی را انجام دادیم مثلا بازدیدهای میدانی داشتیم و در کنار آن رسانه روایت شهر را در صفحه اینستاگرام ایجاد کردیم.

معتقدیم اصالت با کنشگری و فعالیت مجموعه‌ها و هویت‌های سیاسی است

وی با اشاره به اینکه فضای رقابت‌های سیاسی را فراتر از رقابت سیاسی می‌دانیم، در مورد ائتلاف گفت: در هر دوره از انتخابات که گذراندیم جریان ائتلاف شکل گرفته است هرچند پیش‌بینی برای ائتلاف زود است معتقدیم اصالت با کنشگری و فعالیت مجموعه‌ها و هویت‌های سیاسی است باید ذائقه‌های مختلف را داشته باشیم. ائتلاف می‌تواند ابزاری برای دستیابی به خواسته‌ها و فعالیت‌ها باشد. افرادی که وارد می‌شوند باید از جریان انقلابی و حزب‌الهی کشور باشند و ذائقه‌های سیاسی الزاما با ما منطبق نباشد.

کامل نواب در مورد بررسی کاندیداهای جبهه در انتخابات مجلس گفت: ما قرار است جلساتی با عنوان کارنامه وکلا در سالگرد انتخابات مجلس برگزار کنیم و ارزیابی عملکرد نمایندگان را انجام خواهیم داد.

وی در مورد لزوم تخصص نمایندگان شورای شهر در هر دوره گفت: نقد تخصصی به لیست‌ها در هر دوره‌ای وارد است اما مبنای ما روحیه انقلابی و جهادی برای حل مسائل شهر است و سقف آن تخصص و کارشناسی مسائل است. بهره‌گیری از نخبگان شهری و تشکل‌های تخصصی است که می‌توانند این ارزیابی را طراز کنند.

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین در پایان با بیان اینکه در جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین میثاق نامه نداریم، گفت: به نظر ما این شرط اشکال مبنایی دارد چرا که افراد ممکن است در عرصه‌های مختلف فعال باشند و این شرط خلاف مشارکت است ما فقط مرامنامه داریم.

گفتنی است؛ همایش اعلان موجودیت جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین برای تبیین آرمان‌خواهی واقع بینانه، ۲۱ بهمن‌ماه ۹۳ در مشهد برگزار شد و اولین دبیر این حزب محمد سعید احدیان بوده است.

انتهای پیام/ 70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول