اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع4 هزار بسته معیشتی و اهدای۱۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان در سراسر مازندران

فرمانده سپاه کربلا از توزیع ۴ هزار بسته معیشتی و اهدای۱۱۴ سری جهیزیه به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سراسر مازندران خبر داد.

توزیع4 هزار بسته معیشتی  و  اهدای۱۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان در سراسر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آئین استانی مرحله سوم نهضت کمک مومنانه و پایان دومین مرحله رزمایش احسان و تعاون همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول با حضور فرمانده سپاه کربلا و دیگر مسؤولان استانی در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا قدمگاه شهدای والامقام مدافع حرم دیار علویان به همت بسیج سازندگی سپاه استان و با مشارکت همدلانه آحاد مردم مومن و خیران نیکوکار، دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی با اهدای ۴ هزار بسته معیشتی  و ۱۱۴ سری جهیزیه به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سراسر استان برگزار شد.

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و ۴۲ شهید مدافع حرم استان، اظهار کرد: روزهای پایانی صفر پیکرهای پنج شهید مدافع حرم مازندران، استان را مزین کردند و روح جدیدی در رگ‌های استان و روحیه مردمان ولایت‌مدار دمیدند.

وی با تشکر از کمک و پشتیبانی همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند تا بتوانیم به کمک مردم بشتابیم، افزود: تداوم و گسترش ویروس منحوس کرونا در جهان و ایران چالش‌ها و تبعات زیادی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی برای افراد آسیب‌پذیر به همراه داشت اما آنچه که در ایران عزیز ما به‌واسطه باورها، اعتقادات مذهبی و رهبری حکیمانه نائب امام زمان رقم خورد متمایز با سایر کشورها بوده و باعث ایجاد همبستگی، وفاداری و روحیه  نوعدوستی در میان مردم شده است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه تمامی این اقدامات و کمک‌های مومنانه با پیام حکیمانه مقام عظمای ولایت بوده که اولین مرحله کمک مومنانه به مردم تاکید داشتند با کمک  به‌همنوع‌شان در انفاق و پرداختن به درد مردم آسیب‌پذیر جامعه فعال باشند، اضافه کرد: استان مازندران با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با مسؤولیت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار و دبیری سپاه کربلای استان و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از همان روزهای نخست تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند.

این مسؤول تصریح کرد: در مرحله نخست  با با پوشش ۳۰۵هزار از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، ۱۲۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم مازندران جمع‌آوری شده و به دست نیازمندان رسید و باعث دلگرمی نیازمندان در جامعه شد.

مسلمی با اعلام اینکه مرحله دوم کمک مومنانه در سه برهه زمانی شکل گرفت، اضافه کرد: در مرحله اول از عید قربان تا غدیر  با تحت پوشش۱۰۳هزار خانوار و جمع‌آوری ۳۸ میلیارد تومان کمک، مرحله دوم دهه نخست  محرم با زیر پوشش ۱۰۵هزار خانوار و جمع‌آوری ۳۹ میلیارد تومان و در مرحله سوم در دهه پایانی صفر با پوشش ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر با برآورد ۲۱ میلیارد تومان کمک مردمی در مجموع در سه مرحله ۹۸ میلیارد تومان کمک مومنانه صورت گرفت.

وی یادآور شد: امروز با تلاش و مساعدت همه نهادهای حمایتی از جمله ستاد ارتحال امام، کمیته امداد امام خمینی، استان قدس رضوی، بهزیستی و بسیج مستضعفان قرار است ۴ هزار بسته معیشتی با اعتبار  یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در سطح استان توزیع شود که جای تقدیر دارد.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: در کنار بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع جهیزیه برای ۱۱۴ نوعروس با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان را خواهیم داشت که تلاش مسؤولان مرکز استان جای تقدیر دارد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: دشمن با همه توان خود کار می‌کند تا روحیه امید را از مردم با بگیرد، این ایجاد امید و اعتماد در مردم به‌واسطه روحیه بخشی به مردم یکی از بهترین راه‌های مواجهه با استکبار و بهترین ابزار و روش برای مقابله با دشمنان است که لازم است همه ما با تاسی از شهدا که بی‌ادعا با روحیه جهادی در جبهه‌های نظامی و غیرنظامی و مقاومت حضور پیدا کردند و به همه ثابت کردند تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار می‌گیرند در این مسیر درس بگیریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول