اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

امیدواریم فعالان سیاسی ورود جدّی به انتخابات 1400 داشته باشند

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب با اشاره به انتخابات 1400 گفت: امیدواریم فعالان سیاسی بیش از هر زمان دیگر ورود جدی و متناسب با فضای کشور داشته باشند تا مردم هم سرنوشت خود را به کسی بسپارند که بیشترین اهلیت را دارند.

امیدواریم فعالان سیاسی ورود جدّی به انتخابات 1400 داشته باشند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب به وزارت کشور امروز (دوشنبه ۲۸ مهرماه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی امروز برگزار شد، گفت: در آغاز نشست به راهبرد نظارت بر موارد حزبی اشاره شد تا جامعه و کشور ما و نظام اسلامی از فعالیت ۱۲۰ حزب، به اندازه ۱۲۰ حزب موجود در کشور  منتفع شود.

وی ادامه داد: بالا بردن سطح آگاهی مردم، ایجاد نشاط در جامعه و بالا بردن میزان مشارکت موضوعی است که از فعالیت جامعه حزبی کشور به ویژه در زمان انتخابات انتظار می رود.

ملانوری با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰ علاقه مند و پیگیر این موضوع است تا زمینه را طوری فراهم کند که همه فعالان سیاسی بدون دغدعه خاطر، مواضع حزبی خود را بیان کنند، بیان داشت: انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰، جدای از انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای رهبری و خبرگان رهبری را خواهیم داشت که در فضای سیاسی داخلی و بین المللی برای ما بسیار مهم است و امیدواریم فعالان سیاسی بیش از هر زمان دیگر ورود جدی و متناسب با فضای کشور برنامه ریزی داشته باشند تا مردم هم سرنوشت خود را به کسی بسپرند که بیشترین اهلیت را دارند.

وی صدور پروانه برای حزب راه ملت را اولین محور جلسه امروز این کمیسیون اعلام کرده و گفت: امروز بحث برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان حزب راه ملت بود و اساسنامه و مرامنامه و انتخابات هم مورد تایید قرار گرفت اما صلاحیت سه نفر از اعصای شورای مرکزی حزب احراز نشد بنابراین علی البدل جایگزین می‌شود ولی دبیر کل حزب هنوز معرفی نشده است.

وی درباره دستور کار بعدی کمیسیون گفت: دبیرکل جمعیت پیشرفت و‌عدالت استعفا کرده و بجای ایشان آقای محمدسعید احدیان یکی از اعضای شورای مرکزی را انتخاب و‌معرفی شده که صلاحیت او بررسی و تایید شد و تا پایان سال ۹۹ فعالیت می کند.

ملانوری برگزاری مجامع عمومی و انتخابات اعضای هیات مدیریه و بازرس اقلیت‌های دینی را محور دیگر برشمرده و اظهار داشت: انجمن آشوریان ایران، مجموعه ورزشی فرهنگی ارامنه رافی، انجمن زرتشتیان خرمشاه یزد، انجمن زرتشتیان یزد و انجمن مریم آباد یزد بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت و پروانه آنان تایید می‌شود.

وی افزود: بررسی صلاحیت شعبه های استانی حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در کرمانشاه، حزب رفاه انقلاب اسلامی ایران در خراسان جنوبی، حزب ندای ایرانیان اردبیل و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هرمزگان بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

ملانوری در پاسخ سوالی درمورد پرونده برخی از اعضای حزب اتحاد ملت نیز بیان داشت: فضا برای اظهار نظر در حوزه احزاب باز است اما اگر جایی پرونده ای مطرح می شود، شاید به این دلیل است که فراتر از قانون موجود اظهارنظر می‌کنند.

وی افزود: ما در کمیسیون تخلفات ماده ۱۸ را بررسی می کنیم و نهایتاً مجازات ماده ۱۹ اعمال می شود و اگر اتفاقی خارج از قوانین رسمی کشور باشد کسی که موضوع را مطرح می‌کند باید پاسخگو باشد.

ملانوری در داسخ به سوالی درباره یارانه احزاب نیز بیان داشت: یارانه سالهای ۹۹ و ۹۸ هنوز پرداخت نشده است و پیگیر هستیم تا تخصیص اعتبار صورت بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول