اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پاسکاری مسئولان، نتیجه رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران جنوب فارس در مطالبه بی‌آبی

پنج دوچرخه‌سوار هفته گذشته از جنوب فارس به سمت شیراز حرکت کرده و شنبه شب خود را به مرکز استان رساندند تا فریاد بی‌آبی مردم محروم جنوب فارس معروف به غیزانیه را به گوش مسئولان برسانند.

پاسکاری مسئولان، نتیجه رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران جنوب فارس در مطالبه بی‌آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این پنج دوچرخه‌سوار به نمایندگی از مردم مظلوم بخش‌های بیرم، چاورز، خیرگو، علامرودشت صحرای باغ و فداغ، پیام بی‌آبی سال‌های طولانی این مناطق را به گوش مسئولان آبفای استان رساندند.

سید عبدالله نمازی به عنوان نماینده مردم این مناطق اظهار داشت: این پنج دوچرخه‌سوار از علامرودشت به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به سمت مرکز استان حرکت کردند و شنبه شب به شیراز رسیدند تا با حضور در استانداری و آبفا خواستار رسیدگی جدی به مشکل بی‌آبی مردم محروم مناطق یاد شده باشند.

وی افزود: منطقه بیرم تا لامرد با جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر سال‌هاست که با مشکل بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند

وی برداشت آب جهت مصارف کشاورزی را علت کاهش سطح آب عنوان کرد و گفت: با توجه به مصرف سموم و کودهای شیمیایی و تزریق آنها به زمین، آب ان منطقه قابلیت شرب ندارد و مردم به جد با مشکل تامین آب شرب و رعایت بهداشت رو به رو هستند. به همین دلیل است که از حدود هشت سال گذشته تاکنون با ۵۰ مکاتبه درخواست خود را به مسئولان مختلف استانی و کشوری اعلام کرده‌اند.

نمازی با تاکید بر اینکه علی‌رغم مکاتبه‌های صورت گرفته هیچ اقدام موثری در راستای رفع این مشکل انجام نشده است، افزود: مردم به شدت عصبی شده و اگر تا مدت کوتاهی اقدام خاصی صورت نگیرد احتمال دارد همگی به سمت شهر شیراز حرکت کرده و اعتراض خود را حضوراً به سمع و نظر مسئولین برسانند.

وی با بیان اینکه اقدامات کوتاه‌مدتی نظیر حفر گالری چاه انجام شده است، گفت: آب منطقه شور بوده و سفره آب نیز تا ۱۵۰ متر پایین رفته است و قطعاً به دلیل خشک بودن چاه های بالادستی این اقدام کوتاه مدت نیز کمتر از پنج سال پاسخگو خواهد بود در حالی که آب شیرین‌کن نیز در منطقه وجود ندارد و مردم مجبور به استفاده از دستگاه تصفیه آب شخصی هستند‌.

وی افزود: اگر مسئولان برای انتقال آب از سد سلمان فارسی اقدام کنند تا مدت ۵ الی ۶ سال آبرسانی به مناطق یاد شده انجام خواهد شد

وی پیگیری نمایندگان مردم لامرد و مهر و لارستان را قابل تقدیر دانست و گفت: آقایان موسوی و حسین‌زاده از مطقه بازدید کرده و پیگیر ماجرا هستند اما متاسفانه مسئولان تنها با پاسکاری مردم این منطقه را میان اب منطقه‌ای، آبفا و سازمان آب معطل کرده‌اند‌.

بنابراین از مسئولان می‌خواهیم تا مردم این منطقه را درک کنند و هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل آب‌رسانی به این منطقه اقدام کنند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول