اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

معلم نهاوندی رتبه اول کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس را بدست آورد

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: معلم نهاوندی رتبه اول کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس را بدست آورد.

معلم نهاوندی رتبه اول کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس را بدست آورد

محمدحسین دارایی امروز در گفت و گو با فارس اظهار کرد: معلم نهاوندی موفق شد در شانزدهمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس مقام اول کشور را در درس آمادگی دفاعی کسب کند.

وی گفت: «فردین احمدوند» دبیر دبیرستان‌های نهاوند با ارائه شیوه‌ای نوین در تدریس درس آمادگی دفاعی پس از راهیابی به مرحله کشوری توانست در بین سایر استانهای کشور رتبه اول را به دست آورد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند افزود: طی دو سال گذشته این دبیر تلاشگر توانسته بود در جشنواره الگوهای برتر تدریس مقام دوم را به دست آورد که امسال این جایگاه برای استان و شهرستان ارتقا داده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه جشنواره در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود این همکار فرهنگی توانست در بخش حضوری رتبه اول را کسب کند.

دارایی با بیان اینکه تمرکز بر مهارت حرفه‌ای و ارتقای شایستگی معلمان از اهداف برگزاری جشنواره تدریس برتر است افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند به ارتقای شایستگی، صلاحیت و مهارت حرفه‌ای معلمان منجر شود.

وی با تاکید بر به روز بودن نظام تعلیم و تربیت گفت: در دنیای امروز باید تعلیم و تربیت را از روش سنتی به شیوه جدید تغییر و گرایش به جستجوگیری را در دانش آموزان افزایش دهیم تا آنها بر اساس نیازهای امروز جامعه تربیت شوند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه سه رکن محتوا، کنجکاوی و رابطه در فرآیند آموزش و تدریس وجود دارد، گفت: در نظام آموزشی قدیم ۸۰ درصد از فرآیند تدریس به منبع یادگیری یا محتوا، ۱۰ درصد به کنجکاوی و ۱۰ درصد به پیوند معلم با دانش آموز اختصاص داشت در حالی که در نظام جدید آموزشی ۵۰ درصد از فرآیند آموزشی و تدریس به کنجکاوی، ۲۵ درصد به رابطه معلم و دانش آموز و ۲۵ درصد به محتوا اختصاص دارد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول