اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ملایی: کم تحرکی عامل ۸۲ درصد مرگ و میرهاست

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: کم تحرکی در کشور ما ۸۲ درصد مرگ و میر را شامل می‌شود.

ملایی: کم تحرکی عامل ۸۲ درصد مرگ و میرهاست

به گزارش خبرنگار ورزشی فارس، افشین ملایی در نشست رونمایی از طرح‌های شکوه و شمس اظهار داشت: از همکاری فدراسیون‌های ورزشی به خاطر مشارکت‌هایی که داشتند تشکر می‌کنم. همه ما دغدغه آینده ایران را داریم. شرایط جدید نیازمند ساختارها و اقدامات جدید است. شیوع کم تحرکی به میانگین ۵۶ درصد رسیده و همین عامل ۸۲ درصد از مرگ و میرهای کشور است.

وی افزود: این شرایط با پدیده کرونا تشدید خواهد شد. هفته گذشته از ستدی که باید در حوزه سالمندی انجام شود رونمایی شد. سالمندی ما در دو دهه آینده به سمت بانوان سوق پیدا می‌کند. سالمندی ما ۳ برابر نرخ رشد جمعیت است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی خاطرنشان کرد: ما براین باور هستیم توسعه ورزش همگانی بدون مشارکت همه عناصر موثر غیرممکن است. ظرفیت‌هایی هست که باید متناسب با منافع ملی گرد هم بیایند و به سمت توسعه ورزش همگانی حرکت کنند.

ملایی با اشاره به ۲ طرح شمس و شکوه، خاطرنشان کرد: اگر خداوند یاریگر ما باشد با افتتاح این دو شبکه دامنه آگاهی بخشی افزایش می‌یابد. با مشارکت فدراسیون‌های ورزشی اقدامات ملی موثری را می‌توانیم به انجام برسانیم.

وی یادآور شد: ما به دنبال این هستیم با مشارکت فدراسیون ها اقدامات ملی موثری به ثبت برسانیم. فدراسیون‌ها ظرفیت های بسیار خوبی دارند که امیدواریم این ظرفیت ها با حفظ اصالت رشته خود در مسیر جذب علاقمندان به مشارکت حداکثری قرار بگیرد.

ملتیی افزود: منابع محدود ما ایجاب می‌کند با شبکه سازی و بهره وری از منابع مالی و انسانی این اقدامات را انجام دهیم. امیدواریم با شبکه شکوه به بهره وری مالی و زیرساخت‌ها نزدیک شویم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی یادآور شد: از ایجاد شبکه شمس انتظار داریم از نهادهای مردمی که اکثرا نسل جوان هستند در ورزش همگانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول