اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آب خانه‌های مردم فولادمحله را گرفت/ مدیریت بحران: پمپ کف‌کش دادیم!

در حالی که افزایش سطح آب در روزهای اخیر خانه‌های مردم فولادمحله را گرفته است، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان می‌گوید: یک دستگاه پمپ کف‌کش به دهیاری فولادمحله داده‌ایم!

آب خانه‌های مردم فولادمحله را گرفت/ مدیریت بحران: پمپ کف‌کش دادیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ظهر امروز در جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استانداری سمنان اظهار کرد: جلسه امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی مدیران دستگاه‌های تخصصی و مسؤول به‌منظور بررسی مشکل بالا آمدن سطح آب در روستای فولادمحله در شهرستان مهدی‌شهر و تصمیم‌گیری در خصوص رفع این مشکل برگزار شده است.

او گفت:‌به‌منظور مساعدت در رفع مشکل تخلیه آب از منازل مردم در روستای فولادمحله، یک دستگاه پمپ کف‌کش از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان در اختیار دهیاری فولادمحله قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: فولاد محله به‌عنوان روستایی خوش آب و هوا و به‌عنوان یکی از تفرجگاه‌های مردم استان بوده و جمعیت این روستا به دلیل سکونت موقت برخی از مردم استان در فصل تابستان، بسیار بیشتر از سایر فصول است.

رئیسیان گفت: رفع مشکل بالا آمدن سطح آب و نیز تأمین آب آشامیدنی برای مردم به‌ویژه در فصل تابستان یکی از اقدامات جدی و موردنیاز برای این روستاست.

عدم لایروبی قنوات روستا در سال‌های اخیر

پرویز ایمانی، رئیس شورای اسلامی فولادمحله هم در این نشست گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر نزولات آسمانی به شکل چشمگیری در منطقه فولادمحله افزایش یافته است که همین موضوع سبب شده تا سطح آب‌های زیرزمینی در روستا بالا آمده و موجب بروز برخی مشکلات برای ساکنان این روستا به‌ویژه در محدوده جنوبی شود.

او گفت: برخی از درختان منطقه جنوبی روستای فولادمحله به دلیل آب زیاد موجود در زمین خشک شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی فولادمحله گفت: انجام مطالعات کارشناسی، زه‌کشی و اجازه برداشت آب از چاه‌های منطقه از جمله اقداماتی است که می‌تواند مشکل بالا آمدن سطح آب را در روستای فولادمحله برطرف کند.

ایمانی بیان کرد: عدم لایروبی قنوات روستا یکی از دلایلی است که سبب بالا آمدن سطح آب در روستای فولادمحله شده است.

او گفت: پیشنهاد می‌شود شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تغییر تاکتیک در این منطقه، اجازه برداشت آب از چاه‌های موجود را صادر کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول