اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

هرگونه افزایش اجاره بیش از ۱۵ درصد در یزد ممنوع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: افزایش اجاره‌بها برای منازل مسکونی در شهر یزد حداکثر ۱۵ درصد تعیین شده و اجرای آن تا زمانی که کشور در شرایط کرونایی به سر می‌برد الزامی است.

هرگونه افزایش اجاره بیش از ۱۵ درصد در یزد ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری یزد، محسن صادقیان اظهار کرد: هرگونه افزایش اجاره بهای منازل مسکونی ‌در شهر یزد بیش از رقم تعیین شده، غیرقانونی است.

وی افزود: درصورتی که مالک یا موجر به بهانه‌های واهی از اجاره دادن منزل خودداری کرده و مستاجر را از خانه بیرون کند از تاریخ تخلیه خانه، منزل مذکور مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی موضوع ماده ۵۴ قانون مالیات مستقیم می‌شود.

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: مالیاتی که بر خانه‌های  خالی بسته می‌شود، در سال اول از سه برابر مالیات مشخص شده، شروع و در سال‌های بعد تا شش برابر، ۱۲ برابر و حتی ۱۸ برابر ادامه پیدا می‌کند.

‌صادقیان تصریح کرد: این قانون در راستای عرضه خانه و اجاره آن و کاهش نرخ اجاره بهاست، پس بهتر است مالکان، از خالی گذاشتن خانه‌های خود خودداری کرده و به جای پرداخت مالیات، نسبت ‌به اجاره دادن آنها اقدام کنند.

‌وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبه ستاد ‌پیشگیری و مقابله با کرونا، بنگاه‌های مشاور املاک حق ندارند قرارداد اجاره با بیش از ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را منعقد کنند.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان تاکید کرد: درصورتیکه خلاف این موضوع عمل شود، تخلف از مصوبات ستاد ملی کرونا محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول