اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امر به معروف از مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت در رفتار سازمانی کارکنان تجلی یابد.

امر به معروف از مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا مؤمنی بعد از ظهر امروز در دومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: برای دستیابی به جامعه‌ای اخلاق محور و ایده‌آل باید تغییرات را خود شروع کرد.

وی افزود: بروزآوری مکانیزم‌ها و امر به معروف و نهی از منکر در موضوع رعایت حقوق و تکریم ارباب رجوع در سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است و تمامی مدیران این سازمان باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: رفتار سازمانی تاثیر بسزایی در جلب رضایت اراب رجوع، اقشار مختلف جامعه و گردشگران دارد.

مومنی ادامه داد: همه باید به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان برنامه‌ای فراسازمانی پایبند باشند و دامنه این فرضیه دینی را محدود به عرصه‌ای خاص تلقی نکنند.

وی اضافه کرد: یکی از مولفه‌های توسعه و پیشرفت کشورهای مشابه ایران برخورداری از روحیه امر به معروف و نهی از منکر و رعایت آن در جامعه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصادی می‌تواند راهگشا باید و بکارگیری منابع غنی ثروت کشور در راستای توسعه را شتاب ببخشد.

مومنی ابراز داشت: این فرضیه الهی به صورت بخشنامه‌ای به اجرا در نخواهد آمد و باید تعهد افراد بویژه مدیران نسبت به رعایت آن تقویت شود.

امر به معروف و نهی از منکر به موضوعی فراگیر است

حجت‌الاسلام میثم تارم رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قشم نیز اظهار داشت: مصادیق جدید این دو فریضه الهی باید شناسایی شده و به موضوعی خاص محدود نشود.

وی افزود: اولویت‌های هر شهر و استان ممکن است با سایر شهرها متفاوت باشد که از این رو باید اقدامات کارشناسی انجام و مسائل اولویت‌بندی شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم تصریح کرد: فرهنگ کار، ترافیک و راهنمایی و رانندگی از جمله مصادیق امر به معروف و تنبلی، تکدی‌گری از جمله منکراتی است که باید منظر قرار بگیرد.

دکتر تارم تصریح کرد: رفتار و کردار باید یکپارچه باشد چرا که کلام بی عمل اثربخشی لازم را ندارد و از سوی دیگر رفتار و کردار دوگانه در منابع روایی نوعی از نفاق قلمداد شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول