اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۳۵ مورد واحد متخلف بهداشتی در شهرقدس بسته شد/ همه صنوف برای پیشگیری از شیوع کرونا پای کار باشند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس از اقدام ۳ هزار و ۸۳۷ مورد بازدید بهداشتی طی ۲۷ روز خبر داد و گفت: همه صنوف باید نظارت کافی بر صنف‌های خود داشته باشند تا بتوان به کمک همدیگر از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کنیم.

۳۵ مورد واحد متخلف بهداشتی در شهرقدس بسته شد/ همه صنوف برای پیشگیری از شیوع کرونا پای کار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سید حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس ظهر امروز در ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در سالن جلسات آتش نشانی شهرداری قدس، با اشاره به اینکه برای مقابله با ویروس کرونا صرفاً جنبه رعایت بهداشت فردی کافی نیست و ممارست همگانی برای کنترل آن لازم است، اظهار کرد: برخی از صنوف مختلف، اداره ورزش‌وجوانان و آموزش‌وپرورش باید احساس مسؤولیت کرده و هر یک دستورالعمل‌های بهداشتی را به نوبه خود بیشتر رعایت کنند.

وی گفت: برخی از باشگاه‌های ورزشی، نانوایی‌ها، مشاورین املاک، مراکز تجاری و بازار روز در این روزها بدون توجه به دستورات صادر شده در حال فعالیت هستند، در حالی‌که نظارت بر این اماکن تنها بر عهده شبکه بهداشت نیست و باید اداره متولی نیز نسبت به این امر نظارت داشته باشد. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نسبت به عدم تجمع در آرامستان بهشت فاطمه(س) تأکید کرد و بیان کرد: تجمع مردم در تدفین اموات در آرامستان وجود دارد که لازم است طبق قانون وارد شده نیروی انتظامی در ساماندهی این مسئله ورود کرده و همکاری بیشتری داشته باشد و از هرگونه ازدحام جمعیت جلوگیری نماید. 

میرشریفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: از ابتدای مهر ماه تا ۲۷ مهر ۹۹ تعداد ۳ هزار و ۸۳۷ مورد بازدید از اصناف، کارخانجات، مراکز درمانی و داروخانه‌ها انجام گرفت و گشت مشترک با همکاران اداره اماکن برای پلمب چایخانه‌های عرضه‌کننده قلیان انجام شد در حالی‌که طبق قانون عرضه قلیان ممنوع است و باید اداره مربوطه نسبت به پلمب آن اقدام کند. 

وی در ادامه گفت: صدور ۱۸۹ مورد اخطاریه بهداشتی و۷۰ مورد تشکیل پرونده قضایی از دیگر اقدامات طی ۲۷ روز گذشته بوده است. همچنین ۳۵ مورد واحد متخلف بسته شد و بیش از ۱۰۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفت. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به بخش‌نامه ستاد ملی و تعطیلی اماکن مورد نظر ستاد تصریح کرد: طی دو هفته گذشته برخی از اصناف مانند آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و اماکن تفریحی که قرار بود بسته باشند، توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مورد بازدید قرار گرفتند؛ در حالی‌که صنوف باید نظارت کافی بر صنف‌های خود داشته باشند.

در این جلسه مسائل و مشکلات دستگاه‌ها، اتخاذ تصمیمات لازم جهت پیشگیری و مقابله با گسترش شیوع بیماری، ارائه پیشنهادات و راهکارها در راستای اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول