اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هاشمی: ترس لازمه فیلم های کودک است /سعی کردم فیلم هایم بدآموزی نداشته باشد

سیدجواد هاشمی، کارگردان و نویسنده «تورنادو2» عنوان کرد: به نظر من عشق و ترس لازمه فیلم های کودک است با اینکه تمام تلاشم را کردم تا این مفاهیم بدآموزی نداشته باشد.

هاشمی:  ترس لازمه فیلم های کودک است  /سعی کردم فیلم هایم بدآموزی نداشته باشد

به گزارش خبرنگار تئاتر سینمای خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم تورنادو 2 با حضور عوامل این فیلم در سینما فرهنگ اصفهان برگزار شد.

سید جواد هاشمی نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان فیلم در این نشست عنوان کرد: خوشحالم با دوستانی کار کردم که همه چیز را می دانند و این اتفاق حاصلش تماشای 98 درصدی بچه هایی است که به سینما و تصویر و پلتفرم هایی دسترسی دارند و کارهای قبلی را دیده اند و علتش هم این است که من سی سال در کانون حر با بچه ها سروکله زدم و کار کردم.

وی با بیان اینکه به نشانه اعتراض ماسکش را برمی‌دارد، افزود: تنها موجودی که در کرونا دچار نفس تنگی شده  سینما است و باقی نهادها و مشاغل کار خودشان را دنبال می‌کنند، در همه زمینه‌ها به سینما ظلم می‌شود. تنها موجودیت فرهنگی هنری که به نجات انسان فکر می‌کند را به کام مرگ نشانده‌اند. امروز زمانی که در صندلی‌ سالن سینمای جشنواره نشستم تعجب کردم. تنها سوالم این است که موضوع تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند.

هاشمی در ادامه افزود: برای اینکه بچه ها را بتوانیم جذب کنیم اول باید عشق داشته باشیم برخی حتی انتقاد می کنند که چرا انقدر راجع به عشق حرف می زنیم ولی همه فیلم های کودک دنیا از جمله سیندرلا، شرک و... بر مبنای عشق است بچه از همان ابتدا عروسی و ترس  و هیجان و فرزند داشتن را تمرین می کند همه فیلم های موفق کودک و نوجوان موفق دنیا ترس و هیجان را در درونشان دارند از هری پاتر تا سیندرلا و از ایرانی ها گلنار و گربه شهر موش ها و ...همه ترس را دارند و نمی توان آن را انکار کرد.

این کارگردان و نویسنده اظهار داشت: بچه ها عجوزه را بیشتر از دیگر شخصیت های پیشونی سفید دوست دارند و این ترس باید در لوای موسیقی، آموزش و پرورش و هر چیزی که متعلق به بچه هاست مطرح شود. درباره تورنادو هم باید بگویم که این اتفاق می افتد و امیدها باز می گردد حتی شخصیت بدمن که به نظر می آید او هم جانش را به خطر می اندازد. پس ما آموزش و پرورش در فیلم کودک و نوجوان میدهیم و اینها را باید در نظر داشته باشیم.

وی همچنین گفت: سعی کردم در فیلم هایم بدآموزی در عرصه عشق نداشته باشم عشق لازم است که نشان دهیم ولی بهرحال خانواده ها هم باید با بچه ها به سینما بیایند و برخی وقت ها فیلم ها شتر گاو پلنگ می شوند تا برای همه جالب شود. من خودم قبول دارم که قدری کار خارجی ساختم اما بهرحال براساس ذهن سیال و تخیلی بچه ها ساختم و همین سفینه تخیلات بچه ها را نشان می دهد.

هاشمی در نقدی که مربوط به عدم حمایت فارابی از کارش مطرح شد، گفت: آقای ایل بیگی به من گفتند که از فیلم من نمی توانند حمایت کنند چرا که مواردی دارد که نمی تواند فارابی آن را حمایت کند. بهرحال من حرفم این است که بچه ها کارهای من را دوست دارند  و کارهای من بدآموزی نداشته است بلکه آموزش دیدند و خوشحالم از اینکه فیلمم دیده شد چرا که 100 هزار دانلود غیر قانونی و 27 هزار ویو در پلتفرم ها تا چهار ماه پیش خورده است و این برایم کافی است.

وحید نفر بازیگر فیلم تورنادو گفت: من سعی کردم با توجه به رهنمودهای جواد هاشمی و قوه تخیلم به نقش نزدیک شوم و با جدیت آن را بازی کنم فکر کنم این از سختترین کارهای من در بازیگری بود بعد از سه ساعت و نیم گریم سنگین در لوکیشن های سخت ما می بایست با سرعت عمل بسیار که مجبور بدان بودیم، بهترین داشته را عرضه می کردیم اما با این حال تجربه شیرینی برایم بود من به شخصه عاشق کارهای فانتزی هستم خیلی دوست داشتم در کشورم چنین اثری بگذارم.

وی در ادامه گفت: زبان نقش های ما اختراع آقای هاشمی بود که هر چه جلوتر رفتیم برایمان جالب تر می شد. ما سید جواد هاشمی را از کانون حر می شناختیم و کودکان  و نوجوانانی که او بدان ها اهمیت دادند بخش عمده شان بازیگران معروف و سوپراستارهای ما الان هستند و این اهمیت به حوزه کودک و نوجوان است و سوال من این است که آیا ما به اندیشیدن نیاز داریم یا خیر ؟

نفر اظهار داشت: این روزها مترو، کافه ها و رستوران ها برقرار است اما همین سینما است که تعطیل شده با اینکه از همه بیشتر رعایت کرده اند، دیگر برای کسی رغبتی نیست که حضور پیدا کند و می خواهند آن را از سبد حذف کنند و فعلا سلامتی مهم است اما واقعا به چه قیمتی؟

مهران گنبدلو تدوین گر نیز عنوان کرد که سیدجواد هاشمی پکیج کاملی از کارگردانی، تدوین گری تا همه چیز هستند و کار کردن با او خیلی لذت بخش است. بیش از نیمی از این فیلم جلوه های ویژه سنگین دارد و اولین چالشی که تدوینگر با آن دست و  پنجه نرم می کند پلان هایی است که ما به ازای بیرونی ندارند، دومین چالش روایتگری برای کودک یا بزرگسال است اینکه چطور کودک می تواند داستان را هضم کند و دچار اذیت نشود خیلی مسئله مهمی است.

نگار نافذ، بازیگر فیلم هم با اشاره به اینکه کار تئاتر کودک داشته اما فیلم نه، گفت: بازخورد مردم قدری ما را دلسرد می کند و عده ای فکر می کنند سطح کار کودک برای بازیگران پایین آمده و شاید به خاطر عدم حمایت و کم کیفیت شدن کارها است به نظر من کودکان  خیلی مهم هستند و اینکه چطور ما به آنها شکل می دهیم قابل اهمیت است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول