اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

5.1 درصد نرخ رشد اقتصادی ازبکستان در سال 2021

رئیس جمهور ازبکستان گفت: نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 2021 میلادی باید حداقل در سطح 5.1 درصد باشد.

5.1 درصد نرخ رشد اقتصادی ازبکستان در سال 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشستی در مورد بررسی شاخص‌های بودجه دولت برای سال 2021 میلادی گفت: نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 2021 میلادی باید حداقل در سطح 5.1 درصد قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به ادامه روند پاندمی و کاهش فعالیت اقتصادی در سطح جهانی، برنامه ریزی بودجه به موقع انجام شد. پاندمی کرونا روی برنامه‌های زیادی تاثیر جدی داشت. در نتیجه اقدامات صورت گرفته شاخص‌های بودجه برای سال جاری میلادی اجرایی و تخصیص معادل یک میلیارد و 292 میلیون دلار برای مقابله با پاندمی‌ فراهم شد.

میرضیایف اظهار داشت: همچنین برای تامین ثبات اقتصاد کلان باید نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 2021 میلادی باید حداقل در سطح 5.1 درصد از جمله 5.8 درصد صنعت و 6.5 درصد خدمات و ساخت و ساز قرار گیرد. همچنین باید از فزونی شاخص‌های پیش بینی شده تورم و کمبود بودجه نیز جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط پاندمی در سال 2021 میلادی برنامه ریزی می‌شود، بودجه در بخش اجتماعی نسبت به سال جاری میلادی حداقل 15 درصد و آموزش عمومی 16 درصد افزایش یابد. نخستین بار از بودجه برای اتصال مدارس به شبکه اینترنت معادل 9 میلیون و 642 هزار دلار و همچنین برای تجهیزات معادل 19 میلیون و 283 هزار دلار اختصاص خواهد یافت.  

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: همچنین برنامه ریزی می‌شود در زمینه بهداشت حدود یک میلیارد و 929 میلیون دلار از جمله 289 میلیون و 247 هزار دلار در راستا مبارزه با کروناویروس و معادل 173 میلیون و 548 هزار دلار برای خریداری دارو هزینه شود.  

وی همچنین اظهار داشت: در چارچوب برنامه حمایت از کارآفرینی، بیش از 289 میلیون و 247 هزار دلار اختصاص داده شود. همچنین در سال آینده میلادی برای نخستین بار جهت تامین مسکن یتیمان از بودجه معادل 2 میلیون و 893 هزار دلار اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول