اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: هدف جنگ علیه یمن اجرای دستورکارهای آمریکا و اسرائیل است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام این موضوع که هدف حمله به یمن اجرای دستورکارهای آمریکایی-صهیونیستی است، تصریح کرد، ملت یمن دیکته‌های خارجی را رد می‌کند.

صنعاء: هدف جنگ علیه یمن اجرای دستورکارهای آمریکا و اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگویی با روزنامه «26 سبتمبر» به آخرین تحولات یمن پرداخت.

وی در اشاره به موضوع تبادل اسرای یمنی گفت، صنعاء تا آزادی تمام اسرا از زندان‌های ائتلاف سعودی آرام نخواهد شد و به خانواده‌های آنها قول می‌دهد تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا به کار گیرد.

المشاط در پاسخ به سوالی درباره علت فروپاشی ریال یمن هم گفت، پول ملی یمن هدف توطئه قرار گرفته؛ «مزدوران چیزی جز دستکش‌هایی (آلت دست) نیستند که آمریکا از آنها برای ترسیم سیاست‌های خصمانه خود در یمن استفاده می‌کند»؛ شهروندی که ذره‌ای حس وطن‌پرستی داشته باشند اقدام به چاپ پول غیرقانونی و بی‌رویه به این شکل نمی‌کند، آمریکا و ابزارهای آن یعنی سعودی و امارات در پشت‌پرده این تصمیم هستند، آنها هستند که طرح‌های ویژه برای تخریب یمن و اقتصاد آن را اجرا می‌کنند».

وی در اشاره به طرح صلحی که سال گذشته (۲۰۱۹) برای پایان دادن به جنگ یمن ارائه داد و ائتلاف سعودی به آن پاسخ عملی نداد، تصریح کرد، صنعاء در این زمینه پیشنهادهای زیادی در مذاکرات ژنو ۱، ژنو ۲، مذاکرات کویت یا مذاکرات دو جانبه ارائه داده است. دستورکارهای آمریکایی-اسرائیلی وجود دارد که می‌خواهند آن را از طریق تجاوز به یمن اجرایی کند اما در مقابل، ملت یمن تمام دیکته‌ها را رد می‌کند و قیمومیت و دستورکارهای خارجی را مردود می‌داند.

روزنامه مذکور در ادامه از المشاط پرسید، برخی می‌گویند ریاض شروطی برای توقف جنگ یمن دارد و آمریکاست که این شروط را تعیین می‌کند؛ وی در پاسخ این اخبار را تکذیب کرد و گفت، مسأله بزرگ‌تر از شرط است و بحث دستورکارهای معین مطرح است؛ شرط زمانی مطرح می‌شود که بر سر یک مسأله معین اختلاف نظر وجود داشته باشد اما ائتلاف سعودی نمی‌تواند شرط تعیین کند زیرا این طرف پیروز است که شروط را مشخص می‌‎کند و طرف پیروز فرزندان آزاده یمن هستند که از سرزمین و وطن خود دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول