اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جدول پخش شبکه کودک موضوع‌محور شد/ گام بلند برای رسیدن به الگوی رسانه مربی

مدیر شبکه کودک گفت: جدول جدید پخش شبکه کودک برای انتخاب بهتر خانواده‌ها، از 27 مهر ماه، آغاز ماه ربیع‌الاول چینش تازه‌ای براساس موضوعات موردنیاز کودکان پیدا کرده تا به اهداف تربیتی این شبکه بیشتر کمک کند.

جدول پخش شبکه کودک موضوع‌محور شد/ گام بلند برای رسیدن به الگوی رسانه مربی

«محمد سرشار»، در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر افزود: از این پس، روزهای پنج‌شنبه و جمعه، چینش متفاوتی از برنامه‌ها و پویانمایی ها را دارا خواهند بود تا شبکه کودک میزبان رسانه‌ای جذابتری در روزهای تعطیل باشد.

مدیر شبکه کودک گفت: انتخاب برنامه‌ها براساس موضوع کلی آنها نیز، برای خانواده‌ها راحت تر شده است. به عنوان نمونه از این پس، هر روز ساعت 14 موضوع «سبک زندگی اسلامی ایرانی»، ساعت 15:30 «ورزش»، ساعت 18 «تربیت انقلابی»، ساعت 19 «دانش»، ساعت 19:30 «داستان های خانوادگی نوستالوژیک»، ساعت 21 «محیط زیست» و ساعت 21:30 «ادبیات کهن» موضوعات کلی برنامه‌های تلویزیونی یا آثار داستانی کانال نهال خواهند بود تا کودکان 6 تا 12 سال، محتوای تربیتی متنوع و غنی‌تری را تماشا کنند.

سرشار اعلام کرد: در عین حال، با کاهش اساسی سهم پویانماییهای خارجی، تعداد عناوین خارجی پخش‌شده به پنج عنوان در روز کاهش یافته و ساعات پربیننده بیشتری به پویانماییها و برنامه‌های ایرانی اختصاص یافته است.

وی ابزار امیدواری کرد با ایجاد نهضت تولید آثار داستانی پویانمایی و رئال ایرانی در کشور، روزی فرا برسد که سهم آثار خارجی در جدول پخش شبکه کودک، به میزان حداقل و فقط با هدف تبادل فرهنگی و آموزشهای میان‌فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول