اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت قارچ‌گونه وانت بارهای مهاجر به ساوه

رئیس اتحادیه میوه، تره‌بار، گل، گیاه و آکواریوم ساوه گفت: فعالیت قارچ‌گونه وانت بارهای مهاجر، باعث تعطیلی و بیکاری تعدادی از وانت‌بارهای این شهر شده است که باید برای ساماندهی آن از سوی مسوولان مربوطه چاره‌ای اندیشیده شود.

فعالیت قارچ‌گونه وانت بارهای مهاجر به ساوه

سیدرضا ابطحی‌نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ واحد صنفی دارای مجوز کسب زیر پوشش این اتحادیه در این شهرستان فعال است، اظهار کرد: در سال جاری برای ۵ نفر در زمینه میوه و تره بار و گل فروشی پروانه کسب صادر و برای ۵ واحد صنفی جواز کسب تمدید شده است.

وی با اشاره به این که در این مدت ۱۰ پروانه کسب با اعلام صاحبان واحدهای صنفی ابطال شده است، اظهار کرد: در این مدت با انجام بازرسی‌های انجام شده ۱۴ واحد صنفی تحت پوشش برای تمدید پروانه کسب و ۹۸ واحد صنفی برای پرداخت حق عضویت و ۳۰ واحد صنفی نیز به دلیل عدم جواز کسب، اخطار داده شد.

رئیس اتحادیه میوه، تره بار، گل، گیاه و آکواریوم ساوه  بیان کرد: در بازرسی‌های انجام شده، بیشترین تخلفات اعضای این اتحادیه، اغلب نداشتن اتیکت و گران فروشی است.

ابطحی با اشاره به این که حضور وانت بارهای سیار میوه فروش یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای این صنف به شمار می‌رود، بیان کرد: متاسفانه حضور این وانت بارها، وضع کاسبی میوه فروش‌های دارای پروانه کسب را کساد می‌کند، از این رو ساماندهی آنها بیش از پیش ضروری است.

وی گفت: هر از گاهی برخوردهای مقطعی صورت گرفته اما هنوز اقدامی اساسی برای رفع آن انجام نشده که تحقق آن در گرو همکاری سازندهادارات مرتبط است.

رئیس اتحادیه میوه، تره بار، گل، گیاه و آکواریوم ساوه با اشاره به این که این وانت بارها اغلب غیر بومی و از سایر استان‌ها به ساوه سفر کرده‌اند، افزود: آنان در برخی خیابان‌های اصلی شهر، مشکلاتی از جمله ترافیک در ساعت‌های خاص ایجاد می‌کنند، اما مردم هنوز این علاقه مندی را دارند که از آنها خرید کنند و این مساله باعث شده که فعالیت کاری آنان گسترش یابد.

ابطحی با اشاره به این که واحدهای صنفی میوه و تره بار با اخذ جواز کسب باید مالیات ، اجاره بهای مغازه و ... را پرداخت کنند، اظهار کرد: این در حالی است که وانت بارهای سیار میوه فروشی با کمترین هزینه و فروش میوه و تره بار ، سود بالائی به دست می‌آورند.

وی تصریح کرد: نگاهی اجمالی به این معضل نشان می‌دهد که ساماندهی وانت بارهای دوره گرد می‌تواند هم در بعد اقتصادی و هم در بعد زیبایی شهر ساوه، یک گام رو به جلو برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف باشد، این در حالی است که در بسیاری از گلوگاه های شهری در ساعات اوج ترافیک، شاهد وانت باری هستیم که دوبله پارک کرده و یک نفر از شهروندان نیز در کنار او قرار گرفته و خرید می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه، تره بار، گل، گیاه و آکواریوم ساوه خاطر نشان کرد: فعالیت قارچ گونه این وانت بارهای مهاجر باعث تعطیلی و بیکاری تعدادی از وانت‌بارهای این شهر شده است که باید برای ساماندهی آن از سوی مسئولان مربوطه چاره‌ای اندیشیده شود.

ابطحی با بیان اینکه وجود روز بازارها در تمامی روزهای هفته و عرضه انواع میوه‌هایی که از میدان میوه و تره بار استان‌های همجوار تهیه شده، ضربه مهلکی به اقتصاد غرفه‌داران و مغازه‌داران میوه و تره بار این شهر زده است افزود: این در حالی است که در اغلب شهرها، روز بازار در یکی از روزهای هفته دایر است تا ضربه‌ای به اقتصاد صنوف وارد نشود.

وی با بیان این که مشکلی برای تامین میوه و تره بار مورد نیاز ساوه وجود ندارد، اظهار کرد: بازار میوه و تره بار در این شهرستان از ثبات خوبی برخوردار است.

رئیس اتحادیه میوه، تره بار، گل، گیاه و آکواریوم ساوه در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به این که قیمت میوه در ساوه در مقایسه با سایر شهرستان های همجوار گران تر است، گفت: مردم این شهرستان تمایلی به خرید میوه به اصطلاح درهم ندارند و انتخاب آنها بصورت میوه دست‌چین و لوکس است از این‌رو قیمت آن بالاتر عرضه می‌شود.

وی از دیگر علل این افزایش قیمت را وجود دلالان میوه دانست و افزود: واسطه گران با خرید غیر مستقیم از میدان میوه و تره بار تهران به دنبال سود بیشتر هستند.

ابطحی نصیری اضافه کرد: اگر بار از مرکز استان‌های تولیدکننده محصول، خریداری شود هم از کیفیت بالاتری برخوردار است هم با قیمت مناسبتری به مردم عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این که برخی میوه ها مثل (انگور و گیلاس در فصل تولید) با قیمت مناسب و منطقی عرضه می‌شود، ادامه داد: این میوه ها در شهرستان زرندیه یا روستاهای اطراف ساوه تولید می‌شود از این رو قیمت پایین‌تری در مقایسه با سایر شهرستان ها دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول