اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب مریوان 140 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش می‌گیرد

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا کردستان گفت: ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان با هدف افزایش 40 هزار مترمکعبی ظرفیت تصفیه و 140 هزار نفری جمعیت زیر پوشش در حال اجرا است.

پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب مریوان 140 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش می‌گیرد

جمشید زرین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: در جهان کنونی موضوع دفع فاضلاب خانگی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم زیست محیطی مطرح است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت همواره تأکید می‌کند که لوله‌کشی آب شهری هنگامی اهمیت و ارزش اصلی خود را خواهد داشت که در کنار آن شبکه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب با سرعت و جدیت بیشتری در دستور کار است و در استان کردستان نیز یکی از پروژه‌ها ارتقای تصفیه خانه فاضلاب مریوان است که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز بوده که برای 105 هزار نفر ایجاد شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا کردستان اضافه کرد: ظرفیت تصفیه این پروژه پس از ارتقاء قرار است به 60 هزار مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت 244 هزار نفری باشد که برای تحقق این هدف تاکنون 60 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل بیش از 350 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

زرین عنوان کرد: ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان شامل کل تجهیزات به همراه دو واحد تانک ته نشینی ثانویه، تانک هضم هوازی لجن، تغلیظ کننده‌های اولیه و ثانویه لجن، پایپینگ بین واحدها و حوضچه تماس کلر است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول