اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

۴ جوان نخبه که در پازل یک پرونده جاسوسی بزرگ بازی کردند

«هک پلاس»، قصه چهار جوان دانشجوی نخبه کامپیوتر است که به خاطر بلندپروازی‌های بی‌حد و حساب‌شان به هک کردن سایت‌های شرط‌بندی و کسب درآمد هنگفت و نامشروع از بیت کوین دست می‌زنند؛ غافل از آن که تکه‌ای از پازل یک پرونده جاسوسی بزرگ شده‌اند!

۴ جوان نخبه که در پازل یک پرونده جاسوسی بزرگ بازی کردند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «هک پلاس» به قلم محمد قنبری توسط نشر صاد در ۱۵۸ صفحه منتشر شد.

قنبری نویسنده کتاب در گفت‌وگو با فارس پیرامون این کتاب توضیح داد: خط اصلی داستان، همچون دیگر آثار، روایت‌های امنیتی و اطلاعاتی است که با هدف ارتقاء سطح بینش امنیتی خواننده، به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: «هک پلاس»، قصه چهار جوان دانشجوی نخبه کامپیوتر است که به خاطر بلندپروازی‌های بی‌حد و حساب‌شان به هک کردن سایت‌های شرط‌بندی و کسب درآمد هنگفت و نامشروع از بیت کوین دست می‌زنند؛ غافل از آنکه تکه‌ای از پازل یک پرونده جاسوسی بزرگ شده‌اند!

این نویسنده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محتوای کتاب توضیح داد: رمان «هک‌پلاس»، روایت زندگی سه دختر دانشجوست که شخصیت‌های سیاه، سفید و خاکستری داستان را شکل می‌دهند. مهشید و پروانه که در رشته مهندسی کامپیوتر در تهران درس می‌خوانند. بعد از پیدا کردن کار و پول درآوردن برای خود سوئیتی اجاره می‌کنند و از خوابگاه بیرون می‌آیند. آنها رویای پولدار شدن دارند. از طرفی دوست دیگر آنها حانیه در شهرستان مانده و دندانپزشکی می‌خواند. او به کارهای خیریه علاقه دارد و در جریان زلزله کرمانشاه برای مداوای مردم به آنجا می‌رود. پروانه و مهشید در تهران در دنیای کسب‌ وکار و خوشگذرانی غرق می‌شوند و جریان زندگی‌شان آن‌طور که فکرش را می‌کردند پیش نمی‌رود. آنها وارد دنیای تجارت الکترونیک و کسب وکار مجازی و ارز دیجیتال می‌شوند و پس از آشنایی‌شان با دو جوان هم‌رشته در جریاناتی به هکرهایی تبدیل می‌شوند که به دردسر می‌افتند.

 وی گفت: نویسنده در این داستان به سودای پولدار شدن جوانان در جامعه امروزی و خطرات و تهدیدهای آن پرداخته و سبک زندگی غربی را با ظرافت مورد نقد قرار داده است. مسائل امروز جوانان نظیر ازدواج سفید، روابط آزادانه اخلاقی و ... در قالب فضاسازی‌های داستانی روایت می‌شود و تجربه‌های تلخ و شیرین را به مخاطب ارائه می‌کند.

نویسنده کتاب«پرونده فوق سری ۲۰۴۰» ادامه داد: خواندن کتاب «هک پلاس» برای همه اقشار به خصوص جوانان و دانشجویانی که در کنار تحصیل به کسب درآمد و دوستی‌های امروزی فکر می‌کنند یا روی آورده‌اند و همچنین خانواده‌هایی که همسرانشان در دستگاه‌های دولتی، نظامی و مراکز حساس مشغول به خدمت هستند، مناسب است. در کل همه علاقه‌مندان به رمان‌های امروزی ایرانی می‌توانند هک پلاس را در سبد مطالعاتی خود قرار دهند.

آثار مشابه در سبک امنیتی و اطلاعاتی و داستان‌های پلیسی در گذشته از محمد قنبری، با عنوان رمان «برنگرد» و «مه‌شکن» توسط انتشارات کتابستان، «پرونده فوق سری ۲۰۴۰» توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده و طی روزهای آتی کتاب «از پمبا تا ماریانا» با موضوع نقش انرژی‌های شیطانی و اجنه در زندگی روزمره مردم و استفاده سرویس‌های امنیتی دنیا از این قبیل انرژی‌ها توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار عرضه خواهد شد.

کتاب هک پلاس از طریق سایت نشر صاد به نشانی saadpub.ir و همچنین اپلیکیشن طاقچه قابل دریافت است.

* بخشی از کتاب هک پلاس

آن شب طبق نقشه و بررسی‌های دقیقی که رامین و مهشید انجام داده بودند، موفق شدند هک خوبی انجام بدهند. بیش از صدوپنجاه هزار دلار اعتبار به جیب زدند و تبدیل به بیت کوین کردند. خیلی از این روشی که کشف کرده بودند، خوش‌حال شدند. فردای آن روز را به جشن و خوش‌گذرانی حاصل از پیروزی به‌اصلاح بزرگشان گذراندند.

تلفن‌ها را درست کردند و به خط موبایلشان انتقال دادند. سفر کیش را رفتند و حسابی خستگی از تن به‌در کردند. ساعات آخر اقامتشان در هتل، به شبکه داخلی وصل شدند و مشخصاتشان را حذف کردند. به تهران که برگشتند، مهشید و احسان با مدیر پالادیوم صحبت کردند و درمورد مکان شرکت به توافق رسیدند. یک آپارتمان دوخوابه در قلهک برای یک سال رهن کردند. ازدواج سفیدشان کامل شده بود. حالا صاحب شرکت در یکی از بهترین و گران‌ترین برج‌های تجاری تهران بودند.

منزلشان هم در یکی از مرفه‌ترین و گران‌ترین نقاط پایتخت بود. دو ترم هم‌زمان داشتند برای تحویل پایان‌نامه و به تنها چیزی که فکر نمی‌کردند، برگشت به شهرستان و خانواده‌های چشم‌به‌راهشان بود. حانیه به‌خاطر شرکت در اردوهای جهادی دانشگاه و کمک‌هایش در مناطق سیل و زلزله‌زده، کمی از درسش عقب افتاد؛ اما حضورش در بین مردم سختی‌دیده و مصیبت‌زده، اراده‌اش را چنان قوی کرده بود که موفق شد در کمتر از یک ترم، به‌اندازه دو ترم واحدهای حضوری و غیرحضوری بگیرد و با موفقیت همه دروس را پاس کرد. سپس در آزمون دکترای دندان‌پزشکی شرکت کرد و با رتبه بالا قبول شد. حالا عصرها در مطب دوستان و اساتیدش به طبابت مشغول بود و روزها مشغول درس و دوره دکتری.

همه چیز طبق روال عادی پیش می رفت تا اینکه گذر پروانه و رامین به ترکیه افتاد و ...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول