اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال کی‌یف از مسئولیت‌پذیری ایران در قبال سانحه رخ داده برای هواپیمای اوکراینی

معاون وزیر خارجه اوکراین بعد از مذاکره با وزیر خارجه کشورمان از مسئولیت‌پذیری ایران در قبال سانحه رخ داده برای هواپیمای اوکراینی استقبال کرد.

استقبال کی‌یف از مسئولیت‌پذیری ایران در قبال سانحه رخ داده برای هواپیمای اوکراینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات «یوگنی ینین» معاون وزیر خارجه این کشور و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران درباره سانحه رخ داده برای هواپیمای اوکراینی، از مسئولیت‌پذیری ایران در قبال این سانحه استقبال کرد.

وزارت خارجه اوکراین در این بیانیه اعلام کرد: ۱۹ اکتبر ۲۰۲۰ یوگنی ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین با و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در تهران جلسه‌ای برگزار کرد. در این جلسه روند مذاکره در ارتباط با سانحه ساقط شدن پرواز PS۷۵۲ در ژانویه ۲۰۲۰ در ایران مورد بحث قرار گرفت.

این بیانیه افزود «معاون وزیر خارجه اوکراین از تصمیم ایران برای پذیرش مسئولیت کامل این سانحه و بخصوص آمادگی این کشور برای پرداخت غرامت مساوی به اقوام قربانیان بدون در نظر گرفتن تابعیت آن‌ها استقبال کرد.»

در ادامه به نقل از ینین آمده است: پیشرفت در مذاکرات در ارتباط با این سانحه، عادی‌سازی روند همکاری با ایران را تسهیل می‌کند.

دیروز همزمان با برگزاری دور دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی معاون وزیر امور خارجه این کشور و رئیس هیأت مذاکره کننده اوکراینی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار روند مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی مورد گفت و گو قرار گرفت. 

ظریف با ابراز تاسف مجدد از وقوع این حادثه دردناک، با مثبت و سازنده ارزیابی کردن دور اول مذاکرات دو کشور در مورد این سانحه هوایی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل دو طرف این مذاکرات هر چه سریعتر به نتایج مطلوب و مورد نظر برسد.‎

در این دیدار همچنین روابط دوجانبه ایران و اوکراین و راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش فارس، دور اول مذاکرات ایران و اوکراین اوایل مرداد ماه ماه در کی‌یف به ریاست «محسن بهاروند» معاون وزیر خارجه ایران و همتای اوکراینی برگزار شد و دور دوم نیز طی دیروز و امروز در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول