اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پیام معاون امور هنری ارشاد به جشنواره موسیقی جوان/ وظایف و اهداف شورای ارکستر سمفونیک تهران

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

پیام معاون امور هنری ارشاد به جشنواره موسیقی جوان/ وظایف و اهداف شورای ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

در پیام سیدمجتبی حسینی آماده است:

هوالجمیل
جویای زندگی و مشتاق شکوفایی‌اند جوان چهره‌های موسیقی ایران‌زمین که در خطوط این روزگار ناخوش‌احوالِ ناشی از کرونا، نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند و به آموختن نشسته‌اند تا گرد فراموشی را از میراث معظم موسیقی برخیزانند.

تجسم این تصمیم می‌تواند «جشنواره‌ی موسیقی جوان» باشد که به اشتیاق و اراده‌ی جوانان مستعد، ارجمندی موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را یادآور است و مصمم است که جایگاه و پایگاه این هنر کهن را قوام و دوام بخشد.

تکریم میراث نامیرای دیروز به مدد بازآفرینی و تحول و نگاه معطوف به فردا با میل به روزآمدی هنر از مؤلفه‌های این جشنواره است که به روشنی مؤید حال و احوال آموزش موسیقی و تبلور بایدها و نبایدهای این عرصه است. با خود می‌اندیشم شاید سرنوشت این جشنواره با معرفی منتخبانی مستعد به قضاوت اساتید و تشویق و ترغیبی از جانب متولیان امر منتهی می‌شود.

***************************

وظایف و اهداف شورای ارکستر سمفونیک تهران 

 

عضو شورای ارکستر سمفونیک تهران می‌گوید وظیفه اصلی این شورا یک نظارت هیئت امنایی بر فعالیت ارکستر سمفونیک تهران و دعوت از رهبرانی است که برای اجرای کنسرت می‌آیند.

بنیاد رودکی هفته پیش اعلام کرد با هدف واگذاری امور تخصصی به اهل فن و ارتقای سطح ارکستر سمفونیک تهران با دعوت از استادان برجسته و صاحب‌نظر، یک شورا تشکیل داده است.

محمدسعید شریفیان، هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، کیاوش صاحب‌نسق و ابراهیم لطفی اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند که به‌منظور نظام‌مند شدن مقررات و ضوابط حاکم بر ارکستر، آئین‌نامه ارکستر را بازنگری و تدوین می‌کند.

کیاوش صاحب نسق  درباره  شکل‌گیری این شورا  گفت: پروسه شکل‌گیری این شورا از چند ماه قبل از اعلام خبر شروع شد. دفتر بنیاد رودکی با تماسی که با من و چند نفر دیگر از دوستان داشتند یک سری نشست در رابطه با تأسیس شورا برگزار کرد و در نهایت شورا با انتخاب اعضای فعلی تشکیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول