اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بانداژی که سلول‌های سرطان پوست را نابود می‌کند

محققان هندی مشغول توسعه یک بانداژ مغناطیسی هستند که در آزمایش‌ها موفق شد سلول‌های سرطان پوست در موش‌ها را از بین ببرد.

بانداژی که سلول‌های سرطان پوست را نابود می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زنگر، محققان هندی مشغول توسعه یک بانداژ مغناطیسی هستند که در آزمایش‌ها موفق شد سلول‌های سرطان پوست در موش‌ها را از بین ببرد.

محققان باندی ایجاد می‌کنند که سلول‌های سرطانی پوست را با گرما از بین می‌برد؛ سرطان پوست عمدتا در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید ایجاد می‌شود.

هایپرترمی که شامل اعمال گرما بر روی تومورها می‌شود، یکی از گزینه‌های درمانی این سرطان است؛ در حالی که این مطالعه در مراحل اولیه است، یافته‌های به دست آمده از آن با آزمایش موش‌ها امید به یک درمان جایگزین موثر برای سرطان پوست را فراهم می‌کند.

سرطان پوست، یکی از رایج‌ترین انواع سرطان‌هاست که عمدتا در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید ایجاد می‌شود.

محققان هندی می‌گویند: درمان‌های مرسوم شامل جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی است، اما در روشی نوین این امر شامل انتقال نانوذرات مغناطیسی به منطقه تومور و سپس فعال سازی آنها با تغییر میدان مغناطیسی است. به این ترتیب ذرات داغ می‌شوند و سلول‌های سرطانی را نابود می‌کنند.

این ذرات را می‌توان به طور مستقیم به تومور تزریق کرد یا به شکل خوشه آنها را به منطقه مورد نظر ارسال کرد. همچنین می‌توان نانوذرات مغناطیسی را به  وسیله یک بانداژ غیرتهاجمی روی پوست به کار برد تا سلول‌های سرطان پوست را نابود کنند.

پژوهشگر ارشد این مطالعه می‌گوید: «این تحقیق در مراحل اولیه است، اما نتایج امیدوار کننده‌ای را دیده‌ایم؛ ما از پنج سال گذشته روی نانوالیاف مغناطیسی کار کرده‌ایم، اما بیشتر در حال انجام مطالعات آزمایشگاهی در مورد عفونت‌های قارچی چشم بودیم و از سال ۲۰۱۷ ما آن را برای درمان سرطان پوست اعمال کردیم».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول