اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق برخی احزاب عراق برای به تاخیر انداختن موعد انتخابات زودهنگام

یک نماینده ائتلاف سائرون عراق از توافق برخی گروه‌های سیاسی برای عدم برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر خبر داد.

توافق برخی احزاب عراق برای به تاخیر انداختن موعد انتخابات زودهنگام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الزجراوی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق، از توافق میان برخی احزاب  و گروه‌های سیاسی برای به تاخیر انداختن انتخابات زودهنگام تا پایان سال آینده خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی ادامه داد: برخی از گروه‌های سیاسی توافق کرده‌اند که برای به تاخیر افتادن انتخابات زودهنگام و موکول کردن آن از ژوئن آتی به پایان سال ۲۰۲۱ همسو تلاش کنند. این گروه‌ها اکنون برای متوقف کردن روند تکمیل قانون انتخابات و تعدیل و اصلاح قانون دادگاه فدرال در حال همکاری هستند زیرا تاخیر در تکمیل این قوانین به معنای به تاخیر افتادن زمان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود.

الزجراوی افزود: ائتلاف سائرون و تظاهرات‌کنندگان عراقی هرگونه تلاش برای به تاخیر انداختن انتخابات زودهنگام را محکوم می‌کنند و با قدرت مقابل این توافق سیاسی که با هدف حفظ دستاوردهای برخی گروه‌های سیاسی حاصل شده، می‌ایستند. این گروه‌ها می‌ترسند که نفوذ و جایگاه خود را در پارلمان و دولت در خلال انتخابات زودهنگام آتی از دست بدهند.

این نماینده عراقی گفت: به تاخیر افتادن انتخابات زودهنگام و موکول کردن ان به زمانی دیگر، اساسا به معنای عدم برگزاری آن است. لذا این گروه‌های سیاسی تلاش خواهند کرد که انتخابات در موعد اصلی خود در سال ۲۰۲۲ و همزمان با پایان دوره کنونی پارلمان برگزار شود. 

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بعد از چند ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور یازدهم مرداد گذشته، موعد انتخابات زودهنگام را (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) اعلام کرد.

اما فؤاد حسین وزیر خارجه او اخیر در مصاحبه‌ای تصریح کرد: به دلیل عدم تکمیل مقدمات برای برگزاری این انتخابات، پیش‌بینی می‌کنم که در زمان مقرر برگزار نشود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول