اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کرایه‌های حمل و نقل عمومی گران نمی‌شود

افزایش دوباره نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی امروز در صحن شورای شهر به تصویب نرسید و اکثر اعضای شورا به رد این لایحه پیشنهادی شهرداری رأی دادند.

کرایه‌های حمل و نقل عمومی گران نمی‌شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی برای جبران کسری موجود شهرداری امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران درباره این موضوع اظهارداشت: شهرداری این لایحه را برای بار دوم در سال ۹۹ ارائه داد و اعلام کرد با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی موجود مشکلات این دو شرکت زیاد شده خواسته‌اند ۲۵ درصد به قیمت کرایه‌ها افزوده شود.

وی افزود: نرخ مورد نظر افزایشی به طور متوسط حدود ۲۰۰ تومان است که اگر هم تصویب شود و به هیأت تطبیق ارسال شود مشخص نیست با این مساله موافقت شود.

علیخانی گفت: این میزان درآمد تا پایان سال زیاد نیست و در خوشبینانه‌ترین وضع ۵۰ میلیارد در نظر گرفته شده است.

در ادامه حامد مظاهریان معاون شهرداری تهران هم در صحن شورای شهر گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، سطح کیفیت ارائه سرویس کاهش یافته و باعث شده هر روز بودجه مورد نیاز افزایش یابد و یکی از راهکارهای مورد نظر افزایش نرخ بلیت بود.

وی افزود: در حوزه اتوبوسرانی که بخشی از آن از طریق بخش خصوصی اداره می‌شود با مشکلات جدی تری مواجه‌اند و این بخش نمی‌تواند خدمات لازم را ارائه دهد و اگر به فکر نباشیم در آینده با مشکلات زیادی برخورد می‌کنیم.

مظاهریان بیان داشت: بارها از دولت مطالباتمان را پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدم، و می‌خواستیم با این لایحه قسمتی از هزینه‌ها جبران شوند. و برای تحقق آن نیازمند کمک زیادی از اعضای شورا هستیم چون شورای شهرداری و شهرداری هر دو مسوولیت ارائه خدمات به مردم هستند.

سرانجام این لایحه پیشنهادی در صحن شورای شهر رای نیاورد و اکثر اعضا با افزایش دوباره نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مخالفت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول