اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پیگیری بیمه دانش‌بنیان‌ها در کمیسیون لوایح مجلس/ خلاء بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می‌شود

معاون معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تعامل نزدیکی با سازمان تامین اجتماعی داریم و در حال تدوین لایحه‌ای در کمیسیون لوایح مجلس هستیم و درصددیم بتوانیم بزودی مشکل بحث بیمه مضاعف را برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل کنیم.

پیگیری بیمه دانش‌بنیان‌ها در کمیسیون لوایح مجلس/ خلاء بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می‌شود

اسماعیل قادری‌فر معاون معاونت علمی و رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره سردرگمی دانش‌بنیان‌ها از  قوانین پیچیده بیمه‌ای، گفت: موضوع بیمه و مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بحث‌های مهم و جدی است.  

وی افزود: در بخش مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی کارگروه ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند و در درگاه و پنجره واحدی که برای این کار تمهید شده به خوبی از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. 

 * پیگیری بیمه دانش‌بنیان‌ها در کمیسیون لوایح مجلس

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در ا دامه گفت: در حوزه تامین اجتماعی به دلیل تعدد بخشنامه‌هایی که در این موضوع وجود دارد برخی از شعب تامین اجتماعی درمورد بحث بیمه عمدتاً یا توجیه نیستند یا به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند. 

قادری‌فر اضافه کرد: با تعامل نزدیکی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان تامین اجتماعی دارد در حال تدوین لایحه‌ای در کمیسیون لوایح هستیم و درصددیم که بتوانیم بزودی مشکل  بیمه مضاعف را برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل کنیم تا این رویه واحد و یکپارچه برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود.

وی در پایان گفت: بنابراین اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت مصداقی مشکل حادی دارند که این مساله مانع فعالیت‌ها و توسعه کسب‌وکارشان شده است می‌توانند با مرکز امور شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی مکاتبه کنند و در تماس باشند تا بتوانیم فعلا به صورت موردی مشکلاتشان را رفع کنیم تا بزودی در قالب لایحه مشترک بحث به صورت قانونی به تمامی شعب بیمه در سراسر کشور ابلاغ شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول