اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بهاروند: هیچگاه به دنبال تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان هواپیما نیستیم

معاون وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال پنهان کردن جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی و تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان نیست.

بهاروند: هیچگاه به دنبال تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان هواپیما نیستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی بین جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان با حضور در جمع خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 هواپیمایی اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال پنهان کردن جزئیات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان نیست.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به خانواده‌های قربانیان این سانحه اطمینان داد دستگاه دیپلماسی کشور با هماهنگی و همکاری با کلیه نهادهای ذیربط تمام ظرفیت‌ها و تلاش خود را جهت پیگیری حقوق قربانیان به کار خواهد بست.

بهاروند، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های بازماندگان و دلجویی از آنان وعده داد برگزاری نشست بین خانواده‌های جانباختگان و مسئولان قضایی کشور را جهت اطلاع خانواده‌های جانباختگان از روند قضایی حادثه و پاسخ به سوالات و ابهامات احتمالی پیرامون سانحه پیگیری خواهد کرد.

به گزارش فارس، دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین از دیروز (دوشنبه) به ریاست بهاروند و معاون وزیر خارجه اوکراین در تهران در حال برگزاری است.

محسن بهاروند رئیس هیأت ایرانی در اولین روز این نشست با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است و در خصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جزئیات سانحه مطلع سازد.

رئیس هیأت ایرانی، جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست خواند که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

بهاروند مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.

دور اول این مذاکرات اوایل مرداد ماه در کی یف برگزار شده بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول