اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

معرفی برگزارکنندگان عروسی در روستاها به دادستانی

فرماندار نهاوند گفت: در برخی از روستاها با وجود حاد شدن شرایط همچنان مراسم عروسی برگزار می‌شود که آن‌ها را شناسایی و به دادستانی معرفی کرده‌ایم زیرا قابل قبول نیست عده‌ای به خاطر مسائل شخصی خود سلامت مردم را به خطر بیندازند.

معرفی برگزارکنندگان عروسی در روستاها به دادستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند مراد ناصری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: روحانیون مستقر در هر روستا نقش مهمی در توجیه مردم برای استفاده از ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه در اغلب روستاها روحانیون مستقری وجود دارند که به عنوان امام جماعت هستند لازم است از این ظرفیت برای مقابله فرهنگی با کرونا استفاده شود.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: در برخی از روستاها با وجود حاد شدن شرایط همچنان مراسم عروسی برگزار می‌شود و حتی کارت دعوت هم توزیع کرده‌اند لذا ما آن‌ها را شناسایی و به دادستانی معرفی کرده‌ایم زیرا نمی‌توانیم شاهد باشیم که عده‌ای بخاطر مسائل شخصی خود سلامت عموم مردم را به خطر بیندازند.

وی گفت: خوشبختانه طی روزهای گذشته مردم توجه بیشتری نسبت به خطر کرونا پیدا کرده‌اند به گونه‌ای که طی بازدید میدانی ستاد کرونا از سطح شهر نهاوند مشاهده شد که ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

ناصری با تقدیر از اتحادیه‌های اصناف مبنی بر فرهنگسازی برای مقابله با کرونا گفت: با توجه به اقدامات اصناف مختلف شهرستان در زمینه کرونا می‌توان آنها را میدان دار مقابله با کرونا عنوان کرد که عملکرد خیلی خوبی در این زمینه داشته‌اند.

وی در خصوص گرانی گوشت در سطح شهرستان نیز گفت: تا قبل از اعلام نرخ جدید، گوشت نهاوند به دلیل ارزانی و کیفیت خوب به خارج از شهرستان از جمله همدان برده می‌شد و در قصابی‌ها به فروش می‌رسید و لذا در نهاوند با کمبود گوشت مواجه شدیم.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: به منظور جلوگیری از خروج گوشت از شهرستان تصمیم گرفته شد که نرخ جدید اعلام شود تا افراد سودجو آنرا از شهرستان خارج نکنند که با این وجود در حال حاضر علی رغم افزایش قیمت باز هم نرخ گوشت سه الی چهار هزار تومان از شهرهای اطراف ارزانتر است.

در این جلسه دادستان نهاوند نیز گفت: با هر گونه برگزارکنندگان مراسم عروسی که وضعیت شهرستان را حادتر می‌کند برخورد می‌شود.

عباس آزادبخت افزود: در این رابطه به انتظامی شهرستان دستور داده شده چنانچه گروه ارکستر از خارج شهرستان برای شرکت در مراسم عروسی وارد نهاوند شدند بدون هیچ اغماضی تمام وسایل آنها به همراه اعضا گروه بازداشت شوند.

وی گفت: در شرایطی که کرونا سلامتی مردم شهرستان را تهدید کرده، ما اجازه نخواهیم داد که برخی افراد بی تفاوت و مخلان سلامت مردم بخواهند به خاطر خوشگذرانی جان آنان را تهدید کند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول