اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مورالس: دیر یا زود به بولیوی بازمی‌گردم

رئیس‌جمهور پیشین و در تبعید بولیوی بعد از پیروزی نامزد حزب سوسیالیست‌ و از افراد نزدیک به خود در انتخابات ریاست ‌جمهوری، از قصدش برای بازگشت به کشورش خبر داد.

مورالس: دیر یا زود به بولیوی بازمی‌گردم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین بولیوی از قصد خود برای بازگشت به کشورش بعد از پیروزی «لوئیس آرسه» متحد سوسیالیست خود خبر داد.

مورالس روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین گفت از بازگشت به کشورش خوشحال خواهد شد.

به گزارش شبکه «آرتی»، او بدون اعلام زمان مشخصی برای بازگشت گفت: دیر یا زود به بولیوی بازخواهم گشت، در این بحثی نیست. خواست بزرگ من بازگشت به بولیوی و منطقه خود است.

بعد از نیمه‌شب یکشنبه به وقت محلی، مقام‌های بولیوی رسماً «لوئیس آرسه» نامزد حزب «جنبش به سوی سوسیالیسم» (MAS) و از افراد نزدیک به مورالس را بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

شبکه «تله سور» در این خصوص گزارش کرد، طبق گفته مقام‌های بولیوی، آرسه موفق به کسب ۵۲.۲ درصد از آراء انتخاباتی شده و «کارلوس مسا» رئیس‌جمهور اسبق این کشور و رهبر حزب جامعه مدنی ۳۱.۵ درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری بولیوی یک سال پس از انتخابات جنجالی سال گذشته صورت گرفت که به کودتای راست‌گرایان و استعفا و تبعید مورالس تنها رئیس‌جمهور بومی این کشور منجر شد. مورالس پیش از آن گفته بود که فردای روزی که آرسه در انتخابات پیروز شود، به کشورش بازخواهد گشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول