اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کره جنوبی ۲۴ فروند «اف-۳۵» از آمریکا تحویل گرفت

گزارشی حاکی از آن است که کره جنوبی به منظور تقویت قابلیت‌های هوایی خود ۲۴ فروند نسل جدید جنگنده «اف-۳۵» ساخت آمریکا را تحویل گرفته است.

کره جنوبی ۲۴ فروند «اف-۳۵» از آمریکا تحویل گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، روزنامه «هرالد کُره» گزارش داده که کره جنوبی به منظور تقویت قابلیت‌های هوایی خود چندین فروند جت جنگنده نسل جدید ساخت آمریکا را وارد کشور کرده است.

این روزنامه کُره‌ای به نقل از اداره تهیه و تدارک تسلیحات در وزارت دفاع کره جنوبی‌ نوشته ۲۴ فروند جنگنده جدید «اف‌-۳۵ ای» وارد این کشور شده و به نیروی هوایی این کشور افزوده شده‌اند.

روزنامه هرالد کُره به نقل از یک نهاد دفاعی در کره جنوبی همچنین نوشت: «ما به دلیل بیماری کووید-۱۹ در تحویل [جنگنده‌ها] شاهد تأخیر بودیم، اما با هماهنگی آمریکا و کره جنوبی تحویل آنان طبق برنامه‌ریزی انجام گرفت.»

خبر‌گزاری اسپوتنیک به نقل از هرالد کُره نوشته، انتظار می‌رود ورود این نسل از جنگنده‌های آمریکایی تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد و کره جنوبی در مجموع ۴۰ فروند از این جنگنده‌ها را در آینده از آمریکا تحویل بگیرد.

کره جنوبی هر فروند از این جنگنده‌ها را که ساخت کمپانی «لاکهید مارتین» آمریکا است به ارزش ۶ میلیون دلار خریداری کرده است. گفته می‌شود این جنگنده‌ها به عنوان مهم‌ترین استراتژی دفاعی کره جنوبی کاربرد خواهند داشت و این کشور می‌تواند قدرت حمله و قابلیت شناسایی خود را تقویت کند.

این در حالی است که کره جنوبی در آینده همچنین توسعه موشک‌های هدایت شونده هوا به سطح و هوا به کشتی برد بلند برای نصب در هواپیماهای جنگنده بومی را آغاز خواهد کرد. در صورت ساخت جنگنده در کره جنوبی این کشور به سیزدهمین کشور در جهان مبدل می‌شود که دارای هواپیمای جنگی بومی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول