اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مشکل صادرکنندگان پسته و خرما بررسی می‌شود

استاندار کرمان با اشاره به پیگیری مسائل مرتبط با صندوق توسعه ملی و مشکلات با بانک مرکزی به ویژه صادرات پسته و خرما، تصریح کرد: قرار است هفته آینده با حضور نماینده بانک مرکزی و صادرکننده‌ها در کرمان جلسه‌ای برگزار و مشکلات بررسی شود.

مشکل صادرکنندگان پسته و خرما بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدایی در جمع خبرنگاران در تشریح سفر روز گذشته به تهران اظهار داشت: در فصل تنظیم بودجه و زمانی که پروژه‌های عمرانی دولت را برای سال بعد تنظیم می‌کنند جلساتی را در مرکز با مسئولان ملی می‌گذاریم که اعتبارات پروژه‌های سال بعد را جذب کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: برای سه بخش از پروژه‌های آب، راه و بهداشت و درمان در سازمان برنامه و بودجه با حضور مسئولان ملی و استانی جلسه برگزار شد و پروژه‌هایی که می‌خواهد در پیوست قانون بودجه سال آینده قرار گیرد اول باید کار کارشناسی شود.

وی با بیان اینکه در بخش راه قول داده شد سه پروژه جاده‌های جیرفت - فاریاب، کهنوج – قلعه‌گنج و نرماشیر به ریگان در پیوست قانون بودجه 1400 قرار دهند، افزود: چند پروژه‌ هم قرار شد در جدول شماره 20 قانون بودجه آورده شود که کنارگذر شرقی رفسنجان، کنارگذر غربی زرند، کنارگذر غربی سیرجان، جاده رفسنجان به شهربابک، جاده انار - دشتکار - بردسیر، جاده شهربابک نیریز هستند.

فدایی افزود: راه‌آهن جیرفت - بم هم که قبلا شروع شده و به دلیل کمبود اعتبار مانده بود، از تسهیلات ماده 56 پیگیری کنیم که به این کار سرعت عمل داده شود و در خصوص پروژه راه‌آهن سیرجان - بافت قرار شد به صورت مشارکتی 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد مشارکت دولت انجام شود که بخش خصوصی عمدتا شرکت‌هایی هستند که از این مسیر استفاده می‌کنند که سهم اصلی مربوط به فولاد بافت است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به شهر جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت بخش مهمی است که همیشه آن را دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: پروژه تامین آب شهر جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت به دلیل اینکه کیفیت خوب آب را داشته باشیم طی دو سال گذشته پیگیری کردیم و امسال برای شروع پروژه اعتبار گرفتیم و برای اینکه پیوست قانون بودجه سال آینده قرار گیرد توافق شد هرچه سریعتر مجوز ماده 23 آن صادر شود که به پیوست قانون بودجه 1400 اضافه شود.

مقام عالی دولت در کرمان عنوان داشت: مجوز ماده 23 برای آبرسانی به شهر راور از سد قدرونی نیز پیگیری شد که در قانون بودجه سال 1400 قرار گیرد شد؛ قدرونی بعد از افتتاح فقط تامین آب شهر زرند را داشت و برای راور بلاتکلیف بود که تعیین تکلیف شد.

وی پیگیری پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات و ریگان، نرماشیر و فهرج را یادآور شد و گفت: همچنین برای تکمیل سرریز سد نرماشیر از مواد معروف به 10 و 12 اعتبار داده شود.

فدایی تصریح کرد: پیگیری ادامه سیل‌بند خرم در جنوب برای حفاظت رودبار جنوب و جازموریان از سیل باید انجام دهیم که برای پیوست قانون بودجه 1400 آورده شود که هنوز به نتیجه نرسیدیم.

وی از قرارگرفتن سه بیمارستان انار، ریگان و عنبرآباد در پیوست قانون بودجه 1400 خبر داد و بیان کرد: بیمارستان عنبرآباد که خیلی مورد اعترض بود، اعتباری به آن داده نمی‌شد چون در پیوست قانون بودجه نبود و نیمه‌تمام رها شده بود. همچنین مجوزهای ماده 23 برای بیماستان شفا و فاریاب هم نیاز بود که باید پیگیری شود.

فدایی از افزایش اعتبار بیمارستان‌‌های کاشانی جیرفت، بم و رفسنجان که زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند خبر داد و متذکر شد: همچنین قرار شد برای فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشکده‌های جدیدالتاسیس در سیرجان، بم و جیرفت اعتبار لازم گذاشته شود.

وی از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال جاری و افزایش حق‌الزحمه کارکنان بخش کرونا در بیمارستان‌ها خبر داد.

فدایی با اشاره به پیگیری مسائل مرتبط با صندوق توسعه ملی و مشکلات با بانک مرکزی به ویژه صادرات پسته و خرما، تصریح کرد: قرار است هفته آینده با حضور نماینده بانک مرکزی و  صادرکننده‌ها در کرمان جلسه‌ای داشته باشیم تا به جمع‌بندی برسیم.

وی از برگزاری جلسه‌ای با شرکت‌های بزرگ برای ایجاد مرکز نوآوری در سیرجان یاد کرد و گفت: برای پتروشیمی بافت صندوق توسعه موافق کرد با تشکیل کنسرسیوم بانکی تسهیلات را پرداخت کند که باید کنسرسیوم بانکی تشکیل شود.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول