اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

میزان استفاده از ماسک در آذربایجان تنها 62 درصد است/ خط و نشان برای رستوران‌ها و باشگاه‌ها

استاندار آذربایجان‌شرقی بر اجرای قاطع و جدی مصوبات ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: باید از فعالیت‌های غیرمجاز جلوگیری و با تخلفات در این حوزه برخورد شود.

میزان استفاده از ماسک در آذربایجان تنها 62 درصد است/ خط و نشان برای رستوران‌ها و باشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در بیست و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی و ایثارگرانه کادرهای پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی استان، اظهار داشت: بحران کرونا امروز تمام دنیا را با خود درگیر کرده و هنر ما این است که با کمترین عارضه از این شرایط دشوار عبور کنیم.

 وی با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در استان، گفت: متأسفانه در حال حاضر روزانه به‌طور متوسط 22 نفر از بیماران کرونا در استان جان خود را از دست می‌دهند که مایه تأسف و تأثر است.
 
پورمحمدی با تأکید بر اینکه دغدغه تمام مسوولان، به حداقل رساندن خسارت‌هاست، افزود: تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری، افزایش مراقبت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز با همه تلاش‌ها میزان استفاده از ماسک در استان به 62 درصد رسیده و باید این مراقبت‌ها افزایش یابد.
 
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا بر تشدید نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی تأکید کرد و گفت: محدودیت‌هایی که قبلاً توسط این ستاد تصویب شده باید با قاطعیت اجرا و با تخلفات برخورد شود.

وی تأکید کرد: اگر قبلاً تصویب شده است که رستوران‌ها و باشگاه‌ها با 50 درصد ظرفیت فعالیت کنند این موضوع باید رعایت شود و در صورت تخلف باید به شکل قانونی با آنها برخورد شود.
 
پورمحمدی همچنین کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا را مکلف کرد تا موضوع تشکیل گروه‌های ویژه نظارت به صورت مستقر در اماکن عمومی را بررسی و نحوه فعالیت اصناف مختلف را به صورت تخصصی ارزیابی کند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی بر ایجاد ظرفیت‌های جدید درمانی برای پذیرش بیماران کرونا در استان تأکید و تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح استان نیز آماده‌اند تا در صورت لزوم ظرفیت درمانی خود را در اختیار بخش بهداشت و درمان قرار دهند.
 
پورمحمدی، اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ همزیستی با کرونا توسط رسانه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد را نیز بسیار مهم دانست و تقویت این فعالیت‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول