اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختراع دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام در شاهرود

دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اختراع شد و به ثبت رسید.

اختراع دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام در شاهرود

مخترع دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما که عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: با اختراع این دستگاه ضدعفونی‌کننده، نگرانی از لمس دستگیره پله‌برقی، کاغذ، اسکناس و همچنین سطوح در دسترس مانند میز، صندلی، دستگیره‌ها و ... و انتقال میکروب از این طریق از بین رفته است.

فریبرز فروهنده ادامه داد: دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما توسط بنده و مسعود عرب‌عامری به ثبت رسیده و توسط پارک علم و فن‌آوری دانشگاه سمنان مورد داوری و تأیید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای کاربردهای مختلف به شکل‌های مختلف ساخته می‌شود، در خصوص نحوه عملکرد آن گفت: این دستگاه مولد گرمای کنترل‌شده و تابش فرابنفش UVc است که با استفاده از این دو روش، عقیم‌سازی میکروب‌ها انجام می‌شود و کاهش چشمگیر تعداد میکروب‌های موجود در دو نمونه شاهد و نمونه مورد تست در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مورد آزمایش و تأیید قرار گرفته است.

عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به هدف از ثبت این اختراع و کاربرد آن بیان کرد: این دستگاه در موارد متعددی می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد؛ به‌عنوان مثال کاهش تعادل در صورت استفاده نکردن از دستگیره پله‌برقی و مشکلات ایجادشده در عدم قبول وجه نقد و انتقال میکروب از طریق اسکناس و کاغذ در بانک‌ها و ادارات و همچنین صدمه وارده از طریق مواد ضدعفونی‌کننده به سطوح (صفحه کلید خودپرداز، میز، صندلی و ...) ازجمله موارد کاربرد این دستگاه می‌تواند باشد.

فروهنده با بیان اینکه تست‌ها روی انواع باکتری‌ها انجام شده است که سخت‌تر از ویروس از بین می‌روند، خاطرنشان کرد: با استفاده از این اختراع علاوه بر هزینه پایین، مشکل ایجاد عوارض جانبی مایعات ضدعفونی‌کننده روی سطوح مانند اسکناس، صفحه کلید و ... نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط ماه‌های اخیر و شیوع ویروس کرونا نیاز به وجود چنین محصولاتی بیشتر شده است، تأکید کرد: با سنجش بازار مصرف و آماده شدن طرح توجیهی، به‌زودی تولید این محصولات در استان سمنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول