اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمایشگاه گل‌های داودی در محلات گشایش یافت/فعالیت ۱۹ هزار نفر در صنعت تولید گل و گیاهان زینتی

نمایشگاه گل‌های داودی با حضور مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان محلات گشایش یافت.

نمایشگاه گل‌های داودی در محلات گشایش یافت/فعالیت ۱۹ هزار نفر در صنعت تولید گل و گیاهان زینتی

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز  نمایشگاه گل‌های داودی با حضور غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان محلی در شهرستان محلات گشایش یافت.

 مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: امروز ایران با وجود برخورداری از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در صنعت گل و گیاه، سهم اندکی از صادرات گل جهان را به خود اختصاص داده که تغیر رویکرد در تولید گل به سمت ژنتیک می‌تواند نجات‌بخش این صنعت در حوزه صادرات باشد.

 تقوی افزود: متاسفانه با شیوع کرونا شاهد کاهش تقاضا در عرصه گل و گیاه بودیم که به تجارت این محصول ضربات جبران‌ناپذیری وارد کرد.

تقوی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم بخشی از خسارات‌های فعالان این عرصه از سوی دولت و بانک مرکزی پرداخت شود که در این راستا اطلاعات خسارت دیدگان جمع‌آوری و در دست بررسی است.

وی از فروش گل به صورت بر خط و بدون ارتباطات فیزیکی از طریق فضای مجازی را یکی از راهکارهای صادرات این محصول پر تقاضا در زمان شیوع بیماری کرونا در جهان دانست و خاطرنشان کرد: باید از هر فرصتی برای توسعه صادرات این محصول استفاده کرد که یکی از این فرصت‌ها بهره‌گیری از فروش مجازی است.

  مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: خلاء امکانات و تجهیزاتی چون سردخانه مناسب و خشک کردن و فراهم نبودن امکان تهیه روغن و اسانس از گل‌های برداشت شده در شرایط کرونایی به خوبی خود را نشان داد و ضعف‌های موجود در این بخش را به رخ کشید که لازم است در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

تقوی با اشاره به کاهش چشم‌گیر صادرات گل افزود: باید برای صادرات این محصولات برنامه‌ریزی کرد و از ظرفیت‌های موجود به درستی بهره برد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور  نیز از فعالیت ۱۹ هزار نفر در صنعت تولید گل و گیاهان زینتی در سطح کشور خبر داد.

 شکراله حاجی‌وند افزود: هم اکنون در زمینه به‌نژادی، حفظ ذخایر ژنتیکی، آموزش و ترویج یافته‌های تحقیقاتی اقدامات و فعالیت‌های خوبی توسط پژوهشکده‌های فعال در کشور در حال انجام است.

وی از شهرستان محلات به عنوان قطب تولید گل و گیاهان کشور یاد کرد و ادامه داد:  ایران رتبه ۹۶ در صادرات گل و گیاهان زینتی در جهان را دارد که بخشی از صادرات مربوط به تولیدات این شهرستان است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور بیان کرد:  پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات می‌تواند با تحقیقات خود از میزان وابستگی وارداتی کشور به کشت گیاهان زینتی بکاهد.

به گزارش فارس نوزدهمین دوره نمایشگاه گل‌های داودی محلات تا ۱۰ آبان سال جاری برای بازدید عموم دایر است.

 انتهای پیام/ خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول