اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ادعای استکبار در خصوص عدم تحریم دارو به ایران کذب است

معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از تحریم دارو بیماران شیمیایی در کشور توسط آمریکا گفت: ادعای استکبار در خصوص عدم تحریم دارو در جمهوری اسلامی کذب محض است زیرا برخی از بیماران شیمیایی از عدم وجود دارو به دلیل تحریم دارو به‌شدت گله‌مند هستند.

ادعای استکبار در خصوص عدم تحریم دارو  به ایران کذب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید اوحدی ظهر امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه شهدا به‌حق بزرگی به گردن مردم و مسؤولان دارند، اظهار کرد: پروردگار انسان‌ها را در مسیر رشد و کمال موقعیت‌هایی را در اختیار انسان قرار می‌دهد که انسان باید از آن فرصت به‌درستی استفاده کند لذا این امر نشان از درک و بصیرت مردم است.

وی جامعه ایثارگری ظرفیت عظیمی از ارزش‌ها معرفی کرد و گفت: دفاع مقدس یک دانشگاه اخلاق و معنوی بسیار خوبی بود و  در طول تاریخ علما باید راه‌های رسیدن به این گنج عظیم را پیدا کنند زیرا دانشگاه سیدالشهدا و امام حسین (ع) یک گنجینه معنوی بسیار زیادی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به عظمت خانواده معظم شهدا در جمهوری اسلامی بیان کرد: مادران، پدران ‌و‌ همسران شهدا نمونه بارز اسوه و صبر در کشور هستند به‌طوری‌که یک مادر شهید می‌گوید ما فرزندان دیگری هم برای شهادت درراه خدا داریم که این امر چیزی جز عظمت و بصیرت نیست.

اوحدی خدمت به شهدا را خدمت بزرگ‌ترین نعمت برای هر فرد دانست و افزود: خدمت به فرزندان، همسران و پدران و مادران شهدا نصیب هر فرد و مسؤولی نمی‌شود لذا مسؤولان باید از این فرصت طلایی به بهترین نحو استفاده کرده و دل شهید و خانواده شهید را درد نیاورند.

وی با تأکید نقش مؤثر ساخت مسکن ایثارگران در استان گیلان تصریح کرد: امضا تفاهم‌نامه برای تأمین زمین هزار و ۵۰۰‌ مسکن برای ایثارگران  را در گیلان در هشت سال اخیر بی‌سابقه بود  و ۴۵ هزار متر زمین برای ساخت مسکن ایثارگری تهیه‌شد لذا باید این امر با کار جهادی مسؤولان استانی هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد زیرا انجام این کار بسیار بی‌سابقه بود.

معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از تحریم دارو بیماران شیمیایی در کشور توسط آمریکا گفت: ادعا استکبار در خصوص عدم تحریم دارو در جمهوری اسلامی کذب محض است زیرا برخی از بیماران شیمیایی از عدم وجود و تحریم دارو به‌شدت گله‌مند بودند.

وی با اشاره به جزئیات تعیین مصادیق شهدای سلامت در کشور بیان کرد: تعیین مصادیق شهدای سلامت کمیته‌ای با دستور مقام معظم رهبری و‌ به ریاست وزیر بهداشت تشکیل و پرونده‌ها از کمیته‌های استانی وارد کمیته ملی شده و پس از قطعی شدن پرونده ‌آنان به بنیاد شهید وارد می‌شود.

تفاهم‌نامه امضاشده میان استانداری و بنیاد شهید لازم الاجرا است

استاندار گیلان نیز در این جلسه با تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار کرد: ولایت حضرت مهدی (عج) تعیین، میلاد امام صادق (ع) و پیامبر (ص) در این ماه اتفاق افتاده و این امر نشان‌دهنده اهمیت این ماه در بین مؤمنان است.

ارسلان زارع به نقش دفاع مقدس در تقویت روحیه صبر و ایستادگی در مقابل ظلم و سختی‌ها اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس ایجاد و روحیه ایستادگی مردم در مقابل استکبار و کرونا بی‌تردید دفاع مقدس در ترویج این فرهنگ و روحیه ارزشی نقش مهمی داشت لذا یکی از عوامل عدم زانو زدن در مقابل استکبار همین امر بود.

وی با اذعان به شرایط سخت دشوار اقتصادی در کشور بیان کرد: امروز شاهد استفاده از همه ظرفیت ایثارگران در جامعه توسط بنیاد شهید هستیم زیرا دولت با بهره‌گیری از آموزه‌های دوران دفاع مقدس به مردم خدمت کرده و این خدمت را بزرگ‌ترین نعمت خود می‌دانند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی گلزار شهدای استان گیلان تصریح کرد: بنا بر دستور مقام معظم رهبری در گیلان در حوزه ساماندهی گلزار شهدا با توجه به منویات مقام معظم رهبری  اقدامات خوبی شکل‌گرفته و تعداد محدودی از گلزارهای شهدا باقی‌مانده است

زارع با اذعان به اینکه تفاهم‌نامه امضاشده بین بنیاد شهید کشور و استانداری گیلان به‌مانند یک قرارداد لازم‌الاجرا است، بیان کرد: تمامی تعهدهای این تفاهم‌نامه انجام خواهد شد زیرا زیبنده کشور نیست فرزند شاهد و‌ ایثارگران مشکل مسکن و اشتغال داشته باشند.

تأمین زمین ۱۵۰۰ مسکن ایثارگری در گیلان بی‌سابقه بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فداکاری‌های مردم استان گیلان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: استان گیلان باوجود فاصله زیاد با مناطق عملیاتی چهار درصد ایثارگران کشور از‌ گیلان هستند که این امر نشان‌دهنده روحیه انقلابی گری مردم گیلان است.

عبدالله پاکاری وجود هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس در گیلان را نماد انقلابی گری مردم این استان دانست و افزود: در گیلان هشت هزار شهید دفاع مقدس، ۲۲ شهید مدافع حرم،  ۳۰ شهید کادر درمانی و ۲۳ هزار جانباز و دو‌ هزار آزاده وجود دارد.

وی با اذعان به کبود امکانات خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگر در کشور بیان کرد: در خصوص ترویج فرهنگ شهادت در استان ۲۳ هزار ایثارگر وجود داشته و افزایش میانگین سنی ایثارگران با مشکل مواجه شده و با امکانات موجود نمی‌توان این روند را ادامه داد لذا انتظار داریم با همکاری تمام مردم و مسؤولان خدمات‌رسانی به ایثارگران استان افزایش پیدا کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با تأکید بر نقش ظرفیت بسیار خوب گلزار شهدای رشت در کشور تصریح کرد: اکثر گلزارهای شهدای استان گیلان ساماندهی شده و طرح‌ جامع گلزار شهدای به‌عنوان بزرگ‌ترین گلزار شهدای مسقف کشور در حال اجرایی شدن است.

پاکاری یکی از الزامات در استان گیلان را ارتقا شغلی ایثارگران معرفی کرد و گفت: ایثارگران در طول ۴۰ سال از هیچ تلاشی برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکرده و فرزندان و خانواده‌های آنان لایق ارائه بهترین خدمات هستند لذا باید به ایجاد اشتغال و ارتقای شغلی فرزندان ایثارگران و شهیدان توجه شود.

وی تأمین زمین هزار و‌ ۵۰۰ مسکن ایثارگران را در گیلان بی‌سابقه دانست و گفت: در طی هشت سال هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ایثارگری در گیلان ساخته شد لذا به‌جرئت می‌توان گفت تأمین هزار و ۵۰۰ مسکن ایثارگری در گیلان بی‌سابقه است.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه تأمین زمین هزار و ۵۰۰ مسکن ایثارگری، ایجاد اشتغال و ساماندهی گلزارهای شهدا به امضا رسید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول