اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ از فردا آغاز می‌شود

فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور، به صورت مشترک بین ارتش و سپاه با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور از فردا آغاز می‌شود.

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ گفت: این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور، به صورت مشترک بین ارتش و سپاه با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور از فردا آغاز می‌شود.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده اظهار داشت: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با هدف ارتقاء آمادگی رزمی، هم افزایی توان پدافند هوایی نیروهای مسلح و با مشارکت یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور در شرایط نزدیک به رزم واقعی و در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رزمایش که در قالب یک عملیات مشترک شبکه محور و با هدف هماهنگی پدافند هوایی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، انواع سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و شبکه دیده‌بانی بصری ارتش و سپاه تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و با نظارت مستقیم کارشناسان و ارزیابان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص)، مقابله با انواع تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین، متوسط، بلند و اهداف دورایستا را در شرایط کاملا عملیاتی و مبتنی بر صحنه رزم واقعی تمرین خواهند کرد.

رحیم‌زاده گفت: در این رزمایش، نیروی هوایی ارتش با به پرواز درآوردن انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، بمب‌افکن و بدون‌سرنشین در دو نقش نیروی حمله‌ور و مدافع، بعنوان دست بلند پدافند هوایی کشور در آسمان ایفای نقش خواهد کرد.

فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ ادامه داد: همچنین در این رزمایش قرار است برای اولین بار به صورت صددرصدی از نسل جدید تجهیزات و تسلیحات کاملا بومی استفاده و تاکتیک‌های جدید پدافند هوایی که در اثر رصد مستمر دشمنان احصاء شده است، به صورت واقعی تمرین شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول