اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ورزش‌های همگانی در گیلان ساماندهی شود

استاندار گیلان با اشاره به لزوم ساماندهی ورزش همگانی در گیلان گفت: ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی اثرات شگرفی در جامعه ایجاد می‌کند.

ورزش‌های همگانی در گیلان ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای عالی ورزش همگانی استان در سالن غدیر استانداری گیلان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی  اظهار کرد: از آحاد مردم می خواهم که برای سلامت جسم و جان خود بیش از پیش به ورزش توجه کنند و توجه به بهداشت سلامت جسمانی و روانی را در دستور کار قرار دهند. 

وی با بیان اینکه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی اثرات شگرفی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: پیروزی ورزشکاران حرفه‌ای در میادین قهرمانی، روحیه ملی را در جامعه ایحاد کرده و با مدال افتخار خود غرور و سربلندی را در جامعه ترویج می‌دهند. 

استاندار گیلان با تأکید بر قدردانی از سهمیه‌داران المپیک و پارا المپیک توکیو تصریح کرد: بستر برای ورزش‌های همگانی باید فراهم باشد تا پیوند ورزش و جوانان صورت بگیرد، ورزش و جوانان دو وزنه همسو هستند چرا که تربیت جسمی و روحی در سنین جوانی اتفاق می‌افتد و این دو مؤلفه در افزایش بهره‌وری جامعه بسیار مهم و ضروری است. 

نماینده عالی دولت در استان ورزش را بستر همدلی دانست و افزود: ورزش برکات فراوانی در بعد جسمانی، روحی، روانی، سرمایه‌ای اجتماعی و انسجام ملی دارد و نامگذاری شعار "ایران هم دل " در هفته تربیت بدنی بسیار اثرگذار است. 

وی رویدادهای ورزشی را عامل مهمی در تقویت همبستگی ملی عنوان کرد و افزود: امروز که بیش از هر زمان دیگری در سایه انسجام می‌توانیم از دوره گذار مشکلات و  دشمنی های استکبار سربلند عبور کنیم، توجه به عوامل وحدت بخش، بیش از گذشته مهم و ضروری است. 

زارع با بیان اینکه اعتماد به جوانان و ایجاد بستر ورزش، عامل پویایی جامعه خواهد بود، گفت: در شرایط امروز که نزدیک ۸ ماه هست درگیر کرونا هستیم، تعطیلی کامل ورزشی پذیرفتنی نیست، نمی‌پذیریم که کرونا ورزش را تعطیل کند بلکه با رعایت موازین بهداشتی باید بستر ورزش فراهم باشد. 

استاندار گیلان با تاکید بر استمرار ورزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: صداوسیما می‌تواند با تولید محتوا و استفاده از مخاطبین خاص  در ترویج ورزش خانگی به عنوان ورزش همگانی گام مؤثر بردارد. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به طرح ورزش همگانی افزود: طرح دوچرخه‌های اشتراکی از طرح‌ها و بسترهای مناسبی است که می توان با بررسی این موضوع در فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری همگانی گام مهمی برداریم.

زارع با اشاره به افتتاح خانه نجات غریق و وضعیت حقوق و بیمه نجات غریق گفت: این موضوع باید با بررسی کامل مورد توجه قرار بگیرد تا مشکلات برطرف شود. 

استاندار گیلان با اشاره به لزوم ساماندهی ورزش همگانی در گیلان بیان کرد: ایجاد جامعه سالم و پویا از اولویت‌های هر جامعه ای می‌باشد چرا که ورزش عامل مؤثر در ایجاد نشاط و شادابی است.

لزوم ساماندهی ورزش‌های همگانی 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این نشست ورزش را عامل مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: ورزش باید به سبد خانوار اضافه شود تا خانواده‌ها با کمترین هزینه، بتوانند به ورزش روی آورده و از موهبات آن بهره‌مند شوند. 

مریم بخشی از لزوم  ساماندهی ورزش همگانی در پارک‌ها و فضای سبز استان خبرداد و گفت:  کمیته ورزش‌های همگانی استان تشکیل شده و گام‌های مؤثری در شهرداری‌های مناطق در این راستا برداشته شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سلامت افراد در شرایط کنونی به لحاظ شیوع ویروس کرونا در پارک‌ها گفت: افتتاح ۱۵ خانه روستایی در هفته تربیت بدنی یکی از برنامه‌های اداره ورزش و جوانان بوده که با این افتتاح  تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان به ۹۸ خانه خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش  ۷۵ هزار متر به مساحت اماکن ورزشی استان در سال‌های اخیر تصریح کرد: این افزایش مساحت منجر به افزایش سه صدم درصدی سرانه ورزشی استان شده و افتتاح ۶ پروژه ورزشی که یک خانه جوان از ابتدای سال تاکنون از اقدامات مهم اداره کل ورزش و جوانان است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با تأکید بر اینکه  در صورت تامین اعتبار تا پایان سال، پنج مکان ورزشی دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد:  طرح ملی شهرهای فعال در هفت استان کشور اجرا می‌شود لذا با توجه به اینکه به لحاظ افتخارات ورزشی، استان گیلان نام‌آمور است، امیدواریم تا گیلان به عنوان مجری این طرح به عنوان استان بعدی انتخاب شود. 

بخشی با بیان اینکه طرح ملی شهرهای فعال ارتباط مستقیمی با سرانه ورزش همگانی دارد، گفت: افتتاح نخستین خانه نجات غریق  در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه استان ساحلی بوده و  ۵۴۲ نجات غریق در استان مشغول به خدمتند، افتتاح این خانه، ثمرات فراوانی خواهد داشت. 

هیئت‌های ورزشی علیه سیاست دولت در رسانه‌ها سخن نگویند

معاون سیاسی استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه هزینه ورزش همگانی از ورزش حرفه‌ای کمتر است، اظهار کرد: هیئت دوچرخه‌سواری می‌تواند بیش از این فعالیت کند به ویژه در شهرستان رشت لذا طرح ملی دوچرخه سواری می‌توانست پیس از این نیز در گیلان با توجه به ظرفیت‌های لازم اجرا شود. 

قاسم نژاد با بیان اینکه پرداختن به ورزش همگانی مؤثر بوده و سازمان ورزش و جوانان در گزینش هیئت‌ها دقت کند تا افراد متخصص و نام اور را مسؤولیت بگیرند، گفت: کسانی که در هیئت‌ها هستند و در رسانه ها علیه سیاست دولت در حوزه ورزش به خصوص ورزش همگانی حرف می زنند نباید در این جایگاه‌ها قرار داشته باشند. 

تشویق دانش‌آموزان برای استفاده از دوچرخه 

محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز با اشاره کمتر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از موتور سیکلت برای دانش‌آموزان  ممنوع است اما برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری  در  مدارس جدیدالتاسیس جایگاهی برای پارکینگ دوچرخه دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش فارس، در انتهای این جلسه از تعدادی از ورزشکارانی که سهمیه المپیک توکیو را از آن خود کرده بودند تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول